Mitt egna mående

Mitt egna mående har pendlat en hel del den senaste tiden. 
Sedan tidigt i somras så har jag haft problem med magen, jag blöder i tarmen och det har gett mig anemi, igen.. Har inte kunnat äta ordentligt och jag har tappat 20 kg i vikt på det här. 
Det är ju tacksamt visserligen men inte när man går ner i vikt av att man är sjuk. 

Så för några veckor sedan fick jag järndropp för att få tillbaka lite ork, då depåerna var nästan obefintliga och mitt hb var väldigt lågt.. Och jag har varit sååå trött. Och så har jag ju väntat på en remiss till sjukhuset för att göra undersökningar där. Och jag fick tid ganska fort, behövde inte ens vänta en månad efter att remissen var skickad så hade jag en tid. 

Så i måndags var jag där och gjorde koloskopi, en mindre trevlig undersökning men jag tror att dricka laxeringsmedlet var värre faktiskt, för det var vidrigt! 
I vilket fall som helst så konstaterades det att jag blöder i nästan hela tjocktarmen. Togs prover som jag får vänta på i ca 6 v innan jag får svar på dom. 
De misstänker att jag har ulerös colit, dvs inflammerad tarm. 
Fick med mig ett gäng mediciner hem. 
Så nu äter jag 6 tabletter kortison, 2 tabletter antiinflammatorisk medicin och så en rektalmedicin.. 
Och helsicke vad dåligt jag mådde första dagen jag började med medicinerna. Tänkte att det här blir inte kul om jag ska ha det såhär varje dag, för barnen fick en mindre fungerade mamma än vad de hade innan. 



Hoppas bara på att medicinerna kommer göra nytta snart och att det inte hittas något annat i proverna som de tog. 
Och det vore så skönt att kunna fungera normalt. 
Tyvärr är ju ulerös colit något som man får leva med, så man kan få det i skov osv. 
Men det är väl bara att hoppas på det bästa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0