Grått

Idag är det riktigt grått och trist ute. Igår lyckades iallafall solen att kika fram en liten stund. 

Barnen är på skola och förskola. Snart helg igen och det är skönt. 
Jens och Liam är och hämtar hem grävmaskinen som vi köpt. Lär nog ta ett tag eftersom grävmaskinen inte går så fort :) 
Liam fick ändring i sitt jobbschema idag och ska köra natt istället, annars så åker han ju hemifrån runt 9 i vanliga fall. Men idag ska han börja 17 istället. 
Så han kunde följa med Jens istället för mig. Då hinner jag få lite mer gjort här hemma också innan resten av barnen trillar in. :) 

Börjar snart bli dags att slänga ihop lite lunch, får bli en pyttipanna av rester från igår då vi åt potatis och köttfärslimpa. Blev ju dock lite fler idag till lunchen då Liam är hemma och likaså Lucas. Så fick koka lite fler potatisar här på morronen som står och kyler ner sig ute i uterummet nu. 

Lite mail som ska skickas, lite papper som ska fixas och så ska jag jaga rätt på någon inom ÅIF, Elsa vill gärna gå i en idrottsgrupp då två av hennes kompisar är med där. Men jag ska se om hon kan få testa på det en gång innan jag betalar in avgiften eftersom det ändå kostar 800:-. 
Ingen större lust att betala det och hon sen inte vill gå. 
Men om hon fastnar så får hon aktiviteter tre dagar i veckan.
Hon har kören på måndagar och gymnastiken är på tisdagar och torsdagar. 

Love testade ju på gympa för alla i höstas men det var inget för honom. Han fastnade inte, han var där 3 ggr så där "brann" pengarna upp på ingenting. 
Men Elsa har lite större intresse av såna här gruppgrejer än vad Love har. 

Nu spelar tvättmaskinen upp sin melodi så dags att hänga upp tvätten med andra ord :) 


                                     Våra Toulousegäss Harald med sina tre fruar. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0