Tisdag

 

Tiden springer på, och jag hinner knappt med.
Det är väldigt mycket runt omkring just nu så allt hinns inte riktigt med, som tex bloggen.
Någon gav förslaget att vi skulle vlogga istället, haha jag undrade om alla som tittade skulle bli döva alt tuppa av utav tempot som kommer via skärmen..

Förra veckan kom iallafall Flamur och två grabbar till och fixade med Liams hus, så nu finns det ett golv därinne. Cementbilen var här i torsdags och sen dess har det stått stilla.
Flamur kommer hem från Kosovo, hans hemland där han varit och hälsat på sina föräldrar, på torsdag så då sätts det igång igen. Eller ja, ett litet avbrott för att bygga ett pumphus också. Han skulle kommit hem igår men ett oväder satte stopp för det så han fick boka om sina flygbiljetter.
Det går framåt ialla fall.

Barnen är sjuka, igen...
Leon var frisk en vecka och sen blev han sjuk igen.
De snörvlar och hostar. Dock så är de inte så pass sjuka så att de tar det lugnt inte, tempot är högt ändå. Men restriktionerna är ju som de är.
Leon bör kunna gå tillbaka den här veckan, medans Elsa och Love kommer bli hemma resten av veckan.

Idun var ju och opererade sig i munnen förra tisdagen, och det var ju tur för hon blev förkyld två dagar senare med hosta.
Hon fick en väldigt snabb tid, för de ringde på måndagen från Vrinnevi och undrade om hon kunde komma tisdag morron.
Och eftersom vi väntat på den här tiden och att de inte hade några tider förrän jan/feb så tog vi den ju. Skönt att få det gjort liksom.
Så Idun och Jens spenderade dagen på Vrinnevi.
Riktigt loj under em/kvällen, narkosen hade inte riktigt släppt taget om henne tror jag plus att hon var illamående. Hon var kritvit i ansiktet.
Hon ville ju dricka hela tiden och ville äta, och hon låser sig ju vid saker så att få henne att avstå dricka tills hon inte mådde illa var ju inte det enklaste.
Jag sa till henne att hon behövde få tillbaka färgen i ansiktet först, svaret blev skrikandes att du får fixa tillbaka färgen då, måla dit lite färg så jag kan dricka...
Likaså det som att hon skulle äta flytande i två veckor, att hon kunde börja äta när hon kände att det inte gjorde ont osv. Hon tjatade från dag ett och som sagt, hon låser sig..
Så vi hörde mest skrik från henne andra dagen, för att hon inte fick äta det hon ville. Hon nöjde sig inte med flytande inte.
Dag 3 så började hon äta annat, själva operationen har inte bekommit henne ett dugg och hon klarar av att äta nu.

Själv ska jag till tandläkaren idag, en tand gick sönder igår och idag lossnade ytterligare en bit. Den har känts konstig ett tag så jag har sagt till Jens att den kommer nog gå sönder och visst gjorde den det.. Så det blir ju en trevlig utgift såhär innan jul.
De lyckades klämma in mig så vi får väl se hur pass mycket de hinner med att göra..
Jag har sagt att jag vill dra ut den, den är längre bak och så pass trasig nu så att det kommer bli svårt för en lagning att hålla ordentligt ändå.. Och att hålla på och laga om och om igen, nää. Billigare att dra ut den då.. Men det kanske de inte hann utan att de kunde göra en provisorisk lagning... Tar ju typ lika lång tid tycker jag när de håller på.
Men vi får väl se vad Amir hittar på.
Lyckades tom att lista mig hos honom nu, inte illa då han har haft fullt väldigt länge.
Folktandvården här i Åtvid går jag inte till, vi vill inte ens ha barnen där men inte hittat någon annan att gå till med dom. Och så många kan nog kanske inte Amir ta in hos sig.

Förbereda dagens middag kanske, jag ska vara hos tandläkaren vid 15.40 så för min del kanske det inte blir någon mat förrän senare ikväll beroende på vad de gör.
Se om vi hinner fixa lite mer i grabbarnas rum när Jens kommer hem efter att ha hämtat Lucas på skolan, behöver dra lite el innan vi kan sätta dit skivorna på väggarna och sen sätta tak.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0