Sjukstugan

Sjukstugan fortsätter här hemma. De har ju dock gott om energi ändå, eller ja inte Lucas för han sover i stort sett hela tiden. Inte ofta han blir så här hängig.
De övriga har hostan och snuvan men är pigga och kör på i 110. De börjar bli lite smått rastlösa också trots att man försöker aktivera dom, vilket framför allt märks på Love.
Mina planer för veckan gick lite i stöpet eftersom jag inte kan lämna dom själva i ens någon minut. Hade planerat in att hinna med en massa saker när jag var själv här hemma men jag får hoppas på att få tid nästa vecka istället och få det gjort då.

Vi pratade med VC igår ang Lucas, eftersom han knappt kan svälja. Det är jobbigt för honom att ens kunna svälja dricka. Då hade de inga tider men vi skulle ringa tillbaka idag vilket vi gjorde och han fick en tid vid 13.15.
Så det blev halsprov och stick i fingret..
Sen helt plötsligt tyckte sköterskan att han var sne i ansiktet så de kollade på det också.
Efter två timmar så var de klara på vc och på väg hem.
Troligen så är det ett virus men samtidigt så visade halsprovet att han hade en bakterie som sitter längre ner i halsen.
Så om han blir sämre eller om det är oförändrat till på fredag så ska han tillbaka och ta mya prover och förmodligen få penicillin.

Just nu skulle jag vilja klona mig själv, lite extra mycket.
Så att en kan sitta med barnen hela tiden, för de måsta ha ständig tillsyn och så en som tar hand om rumsprojektet, en som tar hand om hushållet, en som tar tag i projekten ute och förbereder för vintern..
Det vore inte helt fel.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0