Min älskade Toy

Min älskade fina Toysan ❤️ 18 år fick vi tillsammans, du skulle fylla 28 om en månad. En väldigt speciell dam, en som bara låtit få människor komma henne nära. Med ett rejält humör, som matte har jag fått höra, därför som vi funkar så bra ihop.  Idag har du fått somna in, gör så ont i hjärtat 💔 Men nu kan du springa igen på de gröna ängarna, du får träffa Garry, Nickie och Nelly igen. En bit av mitt hjärta tog du med dig och du kommer alltid att vara saknad ❤️
 



Det gick så mycket fortare mot slutet än vad vi hade tänkt. I fredags var vi tvungna att ringa djurambulansen för att ta bort henne. 
Vi hade planerat att ta bort henne veckan efter, då hon fallit ur en hel del under vintern och åldern kommit ifatt henne...
Men så i fredags så fick hon problem med bakbenen, hon föll ihop då och då.
Vi ringde djurambulansen som skulle kolla om de hade möjlighet att komma. 
De ringde tillbaka och kunde komma på lördagen, men vi sa att det går inte. 
Så de ändrade på några andra till lördagen istället som inte var akuta ärenden. 

Den där klumpen i magen... 
När man vet att det är det rätta men det gör så ont. 
Ångesten över att inte få borra in ansiktet i hennes päls igen. 
Tårarna har varit och är många. 

Men en stor eloge till Johan på Djurambulansen, så lugn och bra. 
Han kom fram och pratade med henne innan och vi fick ta den tiden vi behövde innan vi lämnade över henne till honom. Då varken jag eller Jens klarade av att hålla henne när det skulle bultas. 
Jens stod en bit ifrån medans jag gick in till småhästarna i stallet och bröt ihop. 

Johan stod och pratade med henne och smekte henne i pannan, som hon älskade. Och när hon började slappna av och blunda så gjorde han sitt. 

Är så glad att det är nya ägare och arbetare där för det kunde inte gått bättre. Och som han sa, det var dags.. 

Men det gör så ont i hjärtat. Saknaden är så stor.  

Hästarna flaggade på halv stång dagen efter för henne. 



Kommentarer
Postat av: Elin

Fina Toy ❤️❤️

2018-04-29 @ 09:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0