Konfirmandupptakt

Igår var det dags att besöka kyrkan för konfirmandupptakten. 
Kyrkan var väldigt välbesökt igår med andra ord. 
En del information, en del sång osv. 
Så nu drar det igång. Träff varenda vecka, kan inte minnas att vi hade det så ofta när jag gick, men varje tisdag så kommer Liam att ha sin träff. Och han fick med sig bästa kompisen Arvid i sin grupp. De hade ju valt samma dagar och tider och skrivit upp varann på sina lappar. 
Så nu får det bli lite passande med hämtning, ungefär mitt i maten, så vi får väl se hur många barn som hinner somna i bilen de dagarna om Jens jobbar ;) 

Och redan nästa vecka så åker de iväg på ett litet läger. Tror dom kommer att ha kul under tidens gång. 

Passade på att rösta också såklart när vi ändå var där. Jens tog bussen in med de små så vi hann att rösta innan det började i kyrkan, medans Liam höll koll på de små. Inget lätt val direkt då man knappt fått veta något vad de olika står för och har man sökt efter fakta så har man inte hittat så mycket. 
Men men, röstade gjorde vi iallafall efter det lilla man hittade.. 

Tanken var att hinna med en hel del annat igår också men vädret var ju inte så roligt direkt så jag kunde ju inte måla det jag skulle. Får hoppas på bra väder imorron också. Idag har jag inte hunnit med att måla och fixa ute och imorron är ju barnen på förskolan så då får man passa på. Går lite fortare då. 

Har så mycket som jag vill hinna med, vilket ökar stressen, så det blir bara en ond cirkel av allting. 
Och Jens är ju bara ledig på helgerna, beroende på om han har bokningar på kvällarna eller inte. Och nu framöver är varenda helg uppbokad på annat plus att Jens har den som han är kontaktperson till. Så känns som att man aldrig kommer att bli klar med saker och ting. 
 
Som sagt, hamnat i en ond cirkel. Man skulle ha vunnit det där "dräng för en dag". Vi hade lätt kunnat sysselsätta dom i över en vecka... 
Ingen kommer bli gladare än jag när allt är klart, om man nu blir det nån gång. Men det skulle minska den där inre stressen. 

Ska väl ta och fixa lite till nu innan det är dags för sängen. Jens kommer nog inte hem än på ett tag, hade sista visningen vid 20.30 och sen tar det ju ett tag med visningen och sen körtiden hem. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0