Kalasdags

Idag har vi haft kalas för Idun tillsammans med våra föräldrar. En del bestyr innan det är klart och man kan ta emot gästerna. Idag fick det bli att jag stod i köket och Jens fick städa. Sen var det ju det där med att jag måste sänka mina krav på mig själv.


Idun var vaken från 7.30-19 så hon kalasade ordentligt. 

Det bjöds på potatis, skogspanna och grönsaker. Något som faller barnen i smaken så det kändes som ett bra val. 

Sen var det ju dags för paketöppning. Roligast av allt är ju pappret och snörena såklart 😉

Tårtdags, finaste tårtor har gjorts men smaken dög 😉 Den övre en vanlig prinsess och den undre med dumlefluff och jordgubbsmousse.
Tårta var smaskigt hälsar Idun.

En väldigt trött tjej när kalaset blåstes av, många timmar att vara vaken men hon vägrade ju sova under dagen. Men hon har hållt humöret uppe i stort sett hela tiden.


Nu ska mamman ta och sova också. Imorron måste mount tvätterest tas om hand. Inte kunnat tvätta på flera dagar nu eftersom jag inte kan ha tvättställningarna uppe när vi måste ha extrabordet framme vid kalas. Och det tar ju sån tid att få tvätten att torka just nu. 
Och det blir bara jag och de fyra små imorron så de andra ska iväg på lite olika grejer. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0