Förberedelser

Full fart här hemma, barnen varvar mellan att leka, titta en stund på tv, måla och så leka lite igen. 

Själv håller jag på med att baka tårtbottnar till Iduns dop på lördag. Första är klar så nu måste jag bara vänta på att formen ska svalna lite så jag kan göra nästa. Har ju flera formar men tänkte att tårtorna skulle vara lika stora ju ;) 
Filurar på vad jag ska hitta på mera, blev lite sugen på att testa en grej men har inte allt hemma så jag får väl försöka hinna testa det imorron. 

Städar och tvättar mellan varven, sånt måste ju också hinnas med. 
Jens är iväg på möte i Jönköping, så idag får han hem lite fler maskiner. Vi har ju köpt en själva men har inte kunnat ta ut den då de har behövts till visningarna. Och igår såldes de två sista så han var tvungen att boka om visningar också. 
Det första jag ska göra är nog att göra rent sängarna! 
Jens tycker det är jättekul med det här, så det var ju ett bra extrajobb han hittade. Även om det blir väldigt långa dagar och vissa dagar ser vi honom knappt alls. Han är ju ledig nu på lördag iallafall med tanke på dopet men på söndag är det några visningar igen. 
Imorse åkte han vid halv 8 och kommer nog hem vid 23 ikväll ungefär.. 
Efter mötet i Jönköping så har han visningar ikväll. 


Idun, våran lilla sjusovare! Man får väcka henne på morrnarna, eller ja förmiddan, annars skulle hon kunna sova hur länge som helst! 


Hade hjälp av nakna kocken igår vid middan ;) 

Tårtbottnar på tre lika.. Tycker det receptet är så bra, fina bottnar blir det. 

Nu blev det lite sådär för tyst så bäst att kolla vad barnen sysslar med :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0