Bvc-besöket

Dagens bvc-besök gick bara bra. Idun charmade sköterskan i vanlig ordning och hon var tvungen att gå och visa upp henne för de andra sköterskorna :) 
Hon fick också namnet prinsessan från Svansjön med tanke på hennes klädsel :D 
Vet inte hur många gånger man får höra att hon är för söt, hon måste vara den sötaste bebisen, ett charmtroll osv. Komplimangerna bara haglar över henne :) 


Som jag skrev tidigare så var det ju två månader sen som hon var där. 

Dagens siffror blev: 

Vikt: 6625g (+1725g)
Längd: 63,2 cm (+6,2 cm) 
Huvudmått: 42 cm (+2,6 cm) 

Så ja en del hade ju hänt :D Inte konstigt att hon växer ur kläderna. 
Hon följer sina kurvor fint, viktkurvan har börjat gå upp liite mer så hon börjar närma sig medelstrecket. 

Nästa gång är det dags för läkarbesök och till sköterskan blir det inte förrän i maj igen. 

Var dock lagom roligt när jag satt in Idun i bilen och ska starta bilen...
Jag kunde starta den men inte rattlåset som hade gått i gick inte att få ur! 
Slutade med att Jens fick köra in med bussen och de andra små, testa med den andra nyckeln och då gick rattlåset ur! 
Och inte slutade det där.. 
På Ica-parkeringen blev Jens påkörd av en kommunbil.. Vi fick hem bussen igår efter att ha bytt dörren som hjorten bucklade till och så idag blir det då ett märken i ena bakdörren precis nedanför regskylten.. 
Så ja, nu är det bara att fixa det också... 

Jens drog sen iväg och hämtade foder till hästarna, han tog med sig Elsa och Love så jag kunde kurera min huvudvärk. Leon är ju rätt lugn av sig när han är själv och Idun gör inte så jättemycket väsen av sig ;) 
Lyckades mota bort den värsta av den iallafall innan de kom hem. 
Jens fixade ordning ett bad lite senare där jag låg bra länge och så fixade han middan så idag har jag blivit lite bortskämd ;) 


Två som tog en tupplur medans övriga i familjen var borta 

Känt mig helt off idag, mycket som pågår i hjärnkontoret just nu. 
Förhoppningsvis så får jag lite sömn inatt så jag har ork och energi till att göra sånt som jag inte fick gjort idag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0