Nässelutslag

Blev lite tight med tiden imorse då vc ringde upp vid 7.40 och Lucas skulle vara där 8.30. Men vi fick ihop det. Jens lämnade av mig och Lucas på vc och så körde han Elsa och Love till förskolan. 

Anledningen till Lucas besök på vc är att han i lördags blev rödflammig på kroppen. Det höll i sig i söndags också och i måndags när han kom hem från skolan var det värre på armarna. 
Så en koll behövde göras. Självklart så hade det ju bleknat lite tills vi kom dit men han såg ju att huden var påverkad ändå. 

Läkaren tyckte precis som vi att det såg ut som nässelutslag, sen är ju frågan vad det beror på. Men han fick allergimedicin utskriven och har det inte gett med sig på två dar så blir det ett besök dit igen och så får vi gå vidare med det isåfall. 

Efter det åkte vi hem och Jens drog iväg till verkstan ned traktorn för att fixa axeln. 
Jag och Leon drog in och storhandlade och så intog vi lunch på Leons favvoställe, Sandelius. Man får ju tårta till efterrätt där när man äter deras dagens. 
Barnen hämtades och sen var det bara att åka hem och packa upp alla varor. Fick god hjälp av alla de små. 

Love har varit lagom munter under eftermiddan. Han hade vägrat att sova middag på förskolan nämligen. Så när det var dags för middag ville han inte ha nån soppa utan slocknade i mitt knä istället. 
Efter en liten powernap orkade han vara uppe en liten stund till, på lite bättre humör. 

Var tvungen att ta ett bubbelbad ikväll, fogarna var inte hyggliga. Men har ju hållt igång från morron till kväll utan nån lugn stund så får väl skylla mig själv. Trodde jag skulle gå av. 
Lite sugen på att testa akupunktur mot det, men gäller att hitta nån som utför det också. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0