Inte som planerat

Underbart med regn till och från under dagen och mycket svalare ute! 
Och idag har jag faktiskt kunna äta, eller ja frukosten var lite kämpig men resten av dagen iallafall :) 

Dagen blev inte riktigt som planerad. 
Om vädret hade tillåtit skulle vi åkt ut till ön med mamma och pappa men prognosen för dagen var ju inte den bästa. Så vi får se om vi kan ta oss ut på fredag istället om vädret är stadigare. 

Sen var planeringen storhandling och hämta golfen... Först kollade vi kräftburarna och efter det till verkstan. Det blev att vi fick sitta och vänta länge på verkstan då han var iväg på ärende och eftersom vi inte orkade vänta längre så tog vi en tripp till stan och uträttade några ärenden.
Unnade oss middag på Ikea, var tydligen inte bara vi som tänkte det... Klockan 18 brukar det ju inte vara mycket folk alls på Ikea men idag var det kö ändå ut till barnavdelningen i stort sett. 

Var sen och hämta bilen på verkstan som han hade ställt ut. Dock är den inte hundra än så den måste in och fixas lite med igen. Men de vet ju vad som ska fixas iallafall, alltid något ;) 
Sen var det raka vägen hem. 

Nu har vi bara tagit det lugnt under kvällen. Ingen av oss orkade med någon storhandling och klockan var mycket så det får vi ta imorron istället. Lite andra saker som ska fixas imorron också. Men allra först så blir det ett barnmorskebesök och då våran ordinarie barnmorska är på semester så får vi komma till den barnmorskan vi hade när vi väntade Elsa och Love. Så det ska bli kul att träffa henne. 
Ska egentligen göra en glukosbelastning också, inte gjort någon denna graviditet ännu eftersom jag mått som jag mått. Och eftersom jag inte mår så toppen nu så ser det inte ut som att jag kan göra den imorron heller. 
Har ju svårt att få i mig nåt ändå just nu och de gånger jag gjort belastningen de andra graviditeterna har jag ju mått pyton hela dagen. Så vi får nog skjuta fram den lite ytterligare. 
Men det ska bli skönt att se vad de andra proverna ligger på, intressant att se vad sf-måttet hamnar på också. Magen känns ju rätt stor redan. 

Fått rapport från grabbarna såklart också och resan ned till Danmark har gått bra :) Skulle tro att Lucas är väldigt förväntansfull inför morrondagen :) 

Nu är det nog bäst att skutta i säng så man orkar upp imorron dvs ingen sovmorron för någon. Kommer ha mindre lättväckta barn med andra ord. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0