V.37 (36+0)

 
Ser man det så här så ser det ju inte ut att vara så långt kvar, eller ja det är det ju inte egentligen. Men det känns verkligen som eeevigheter just nu då jag inte mår nåt vidare alls. 
Kan fortfarande inte äta som jag ska och jag får riktigt ont av minsta lilla och klarar knappt av att ta hand om Elsa. 
Vågar inte ens bära på henne i trappen eller annars heller för den delen för jag har göra med att lyckas få kroppen att ta sig fram självt utan en massa yrsel osv. 
Mycket onda förvärkar och inte behöver jag göra nånting för att de ska sätta igång heller. Så är inte den här kroppen väl förberedd inför förlossningen så vette sjutton. 
Men som sagt, jag tar mig knappt utanför huset och kan inte göra ett dugg här hemma i stort sett, isf måste en stol finnas till hands väldigt nära. Tur jag har grabbligan som hjälper till! 
Längtar till att jag kan börja göra saker och ting själv igen. 

Man kan väl säga att jag har börjat samla på mig lite vätska också. Liams reaktion ikväll när jag la upp fötterna på soffbordet var "Oh shit".. Så ja, de är en aningen svullna om kvällarna ;) 

En aningen stressad har jag börjat känna mig också. Som en vän sa "Tänk på att det är fjärde barnet så det kan komma tidigare eller det kan gå undan"...
Och jag har inte kommit mig för med nånting. Inga bebiskläder är upptvättade mer än strumpor och mössor och inga väskor är packade, sängen är inte iordninggjord eftersom Elsa sover i den fortfarande, ja det är inte mycket som är gjort inför bebisens ankomst med andra ord. Dags att ta tag i det alltså. 
Jag är ju visserligen rätt säker på att jag kommer få gå över tiden. Hade ju en rätt jobbig graviditet med Lucas och där lovades att jag inte skulle behöva gå över utan sättas igång osv men det slutade ju ändå med att jag gick över 12 dagar. Så jag går nog över denna gång också med tanke på hur jag mår. 

För övrigt så är det full rulle därinne i magen. Märks ju att det är trångt såklart så rörelserna har ju ändrat karaktär. Är så nyfiken på vad det är för en liten krabat som gömmer sig därinne, resten av familjen också såklart. Jag tror ju på en liten kille medans övriga i familjen tror på en liten tjej, tom Elsa tror det blir en tjej enligt Lucas, för det har hon berättat för honom ;) 
Vi får väl se vem som har rätt :) Är så glad oavsett vad det blir. 
Namnlistan växer dock både på pojk-och flicksidan så vi får väl se om vi kan lyckas komma fram till nåt namn sen :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0