Jaha ja

Ja nu var det ett tag sen sist igen.. Måste nog bättra mig lite, ska väl gå att hitta nån liten stund då jag kan sätta mig och plita ned lite. 

Just för stunden så ligger Love i babysittern bredvid mig. Elsa och Lucas sover fortfarande men skulle tro att de vaknar snart. Då får det bli att inta lite frukost. 

Vad har hänt sen sist då.. 
 
Det roligaste av allt var i lördags då vi var hos min storasyster med familj för att fira Ulrik och Emil. 
Var så länge sen vi sågs så det var verkligen kul. Barnen hade saknat sina kusiner också så de hade längtat efter lördagen. Full fart på dem kan man säga att det var :) 
Trodde att alla barnen skulle somna på vägen hem men de höll sig vakna, tack vare filmen de tittade på skulle jag tro. Elsa slocknade innan vi åkte därifrån och sov till Skärblacka, så inte så lång sömn för henne heller. 
Hann med lite lördagsmys när vi kom hem också. 

I söndags var vi hos svärföräldrarna då de skulle fira Jens. 

Förra veckan på onsdagen så var det dags för fotografering med dagis. Ja numera har de ju inte fotograferingen på dagis utan man får välja en tid på en lista och sen åka till ett annat ställe för att ta korten. 
Och jag var lite nervös för att det inte skulle gå med Elsa, att hon inte skulle sitta stilla osv :) 
Men inte hade jag nåt att vara nervös för ;) 
Först ut var Lucas och det gick ju galant. Frågade sen om vi kunde få ta enskilda kort på Elsa också och det gick bra, trots att hon inte går på dagis. Och som fotografen sa, det var som hon inte hade gjort annat :D 
Satt jättefint och log för fullt. Kan säga att det var svårt att välja ut några kort där som man skulle få välja på hemma sen för alla korten blev jättebra! 
Sen var det ju dags för syskonkortet och det blev rätt bra ialla fall :) Nu var inte Elsa så villig på att sitta stilla, sitta i knä var inget skojigt helt plötsligt. Men några kort blev det, kommer knappt ihåg hur de blev just nu men antar att koderna kommer snart så vi kan logga in och kolla på dem och beställa. 

Börjar bli dags att åka och ta kort till tidningen också. Lutar åt att det får bli nästa vecka, ska väl hinna med det på nåt sätt bland allt annat som är nästa vecka. 

Igår var vi till Mantorp en sväng, invigning av Dollarstore nämligen. Hade tänkt att åka till Söderköping nån dag för att handla där men nu blev det ju mycket bättre. Har ju mer ärenden mot Linköping än mot Sörping. 
Hittade en hel del som vanligt, Dollarstore är väldigt farligt att handla på för man hittar sååå mycket som man vill ha. Som tur är så kunde jag behärska mig ;) och kom hem med mestadels nödvändiga grejer. 
Lite julklappar hittades också, en del blev inhandlade nu och de andra får vi ta en annan gång. 
Tog oss lite lunch när vi kom tillbaka till Linköping sen, på Ikea. Alla var hungriga så det var välbehövligt. 
Fick ett lägligt sms på morronen om att alla medlemmar hade 50% på rean inne på KappAhl så vi passade på att kolla vad som fanns kvar. 
Och konstigt nog hittade jag en del. Blev fyra tröjor/t-shirts till mig, hade inte tid att prova så jag var lite skeptisk till att jag skulle kunna ha dem så köpte dem lite på vinst eller förlust. Men testade dem hemma sen och kunde ha dem, konstigt nog. 
Hittade en onepiece till Elsa och lite t-shirtar till grabbarna. Kan säga att priset blev väldigt överkomligt med tanke på vad det skulle gått på, hade blivit dyrt annars bara med reapriset. 

Efter några andra snabba ärenden så var det dags att hämta Lucas på dagis. 
Lämnade ju en Batman på dagis på morronen då de hade maskeraddag. 
Lite handling och sen hem och göra lite nytta. Hann även med att spela lite spel med grabbarna innan maten. 


Dags att avsluta och komma igång lite, barnen har precis kommit in här och det börjar bli dags för Love att sova lite. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0