Sjukor, sjukhus mm...

Ja i lördags fick det bli att åka till akuten för min del. 1177 ville skicka ut en ambulans redan i fredags men det var inte så lockande. Men på lördagen fanns inget annat val eftersom jag var sämre ändå. 
Tog mig 1½ timme att bara göra mig klar för att åka. 
Lämnade av grabbarna på Erikstad och sen vidare till akuten. Kom snabbt in och behövde inte vänta alls länge på att bli undersökt. Och snabbt kom det även en transportör för att köra upp mig till avdelningen. 

Där var det dags för provtagning, vilket inte var det enklaste. Anledningen till att jag fick åka in var ju vätskebrist och  iom det så drar ju blodkärlen ihop sig och det märkte vi ju.. 
Första sköterskan stack 4 ggr, andra sköterskan stack 3 ggr och sen tredje sköterskan stack 3 ggr också innan det gick vägen... Men sen kunde proverna tas och dropp kopplas in. 

Sen var det bara att ligga där, blev ju kvar över natt.. Ett dygn med dropp... 
Men hade rätt trevligt sällskap på rummet och många andra trevliga på avdelningen som man träffade på, framför allt andra dagen då jag orkade vara på benen. 
Kändes som att jag var inne för en väldigt enkel sak i jämförelse med de andra som hade opererat sig för cancer osv =/ 


Fick i stort sett ingen sömn under natten ialla fall, klockan var 4 när jag kollade på den sista gången och sen vaknade jag vid 6 igen.. Men hann att vila lite under förmiddan i väntan på att läkaren skulle gå ronden. 
Sen var det bara att ringa Jens för att komma och hämta mig, hann med att peta i mig lite lunch under tiden jag väntade på honom och prata lite mera med de andra tjejerna. 

Sängläge som gäller för mig fortfarande i stort sett hela dagarna men kan äta och dricka igen ialla fall, lite men bättre än inget. Orken börjar så smått komma tillbaka, men orkar inte vara uppe så långa stunder åt gången. 

Och på söndagskvällen så fick Liam springa och kräkas, enda gången, men han fick sen springa på toa hela natten.. Så det var ju passande med magsjuka i huset, om det nu var det.. Ingen annan har åkt på det ännu. 
Har gått och väntat på att nån annan ska få det men vi hinner ju få det än.. 

Lucas däremot har haft huvudvärk sen igår och febern kom igår. Idag har han dock haft 40 graders feber i stort sett hela dan trots febernedsättande och huvudvärken vill inte ge med sig.. 
Så vi får väl se vad det blir mera av det. 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Är väl bara att hålla tummarna för att ingen annan ska åka på magsjuka,speciellt inte du,skönt att det går åt rätt håll i allafall,o stackars lille Lucas,vad han ska få hålla på med feber o elände,nu får det väl räcka kan man tycka,krya på er!
Kram!

2013-03-06 @ 21:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0