Operationsdag

Idag har det varit en lång dag. Gick upp 4 imorse för att hjälpa Jens att tvätta sig med det bakteriedödande medlet inför operationen, gör ju kvällen och morronen innan operationen. 

Vid halv 6 var pappa här och hämtade Jens, glad att han kunde köra så vi slapp att slita upp barnen så tidigt. 
Stort tack! <3 
Jens skulle infinna sig på Motala sjukhus vid 7. Lång väntan här hemma kan jag säga, inte kunde jag somna om och sen fick jag reda på att operationen skulle börja vid 8. Och den skulle ju ta 2,5 timme och sen tar det ju sin tid på uppvaket. 
Så lång tid att gå och vänta här hemma på att få några besked. Men runt 16.30 ringde han och lämnade en snabbrapport ialla fall. Bara varit vaken en timme då så fortfarande trött såklart. 
Men så skönt att få det där samtalet så man kunde släppa den mesta av oron. 

Och enligt läkaren hade allt gått hur bra som helst. När han får komma hem ännu vet vi ju dock inte, imorron ska han upp och gå osv och sen utgår de väl ifrån det antar jag men senast onsdag borde han vara hemma. 
Återstår att se med andra ord. 

Men nu är den avklarad ialla fall och nu ska det väl förhoppningsvis bli bra, smärtan i ryggen och framför allt benet ska ju vara borta och "bara" såren som ska göra ont tills de har läkt och sen att det kan vara lite stelt då. Tänk att han hade kunnat slippa den här operationen om den läkaren som gjorde den förra hade gjort som han skulle! Kunde besparat Jens flera års smärta. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0