Lugnt

Ja just nu är det rätt lugnt här hemma. Liam är i skolan, Lucas på dagis och Elsa leker för fullt på golvet. 
Bara tre dagar kvar nu av terminen för Liam, idag ska de tömma klassrummet och imorron ska de iväg på skolresa. Onsdag går de i skolan hela dagen, vad de ska göra vet jag inte men säkerligen något skojigt :) Sen på eftermiddan är det avslutning i Folkets Park, Långbrotts sista avslutning :( Så jag hoppas på fint väder. 

Igår blev det hemmafix. Jens gjorde klart poolplattan, eller ja den ska göras om helt men kände att det inte finns tid till det just nu så det var bara att göra iordning den så den funkar den här sommaren också. Grabbarna hade vattenballongskrig så gräsmattan är färggrann nu. Själv satt jag i solstolen en stund och njöt av det härliga vädret och av att se och känna bebisen fara omkring i magen för fullt. 
Sen var det dags att sätta igång att skrubba poolen. Jens, Liam och Lucas stod i poolen med sopkvastar och hinkar medans jag sprutade vatten med vattenslangen. Men ren blev den :) Så sen kunde vi börja fylla upp den, idag ska det eldas ordentligt så vi får ut varmvatten i den också, så kanske att grabbarna kan ta ett dopp i eftermiddag om vädret håller i sig. 

Idag ska det väl tvättas här, behövs för det har blivit Mount Everest i tvättkorgarna. Verkar som att det ska vara fint väder så man kan hänga ut tvätten, ger ju lite mer utrymme då att torka på. 
Måste iväg till affären en sväng sen också för att inhandla lite som Liam ska ha med sig imorron på skolresan. 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0