Vårdcentralen..

Andra natten utan sömn, det känns nu. Jens tog Elsa vid 6 så jag kunde sova lite. Välbehövligt om man säger så! Hon är ledsen hela nätterna och inget hjälper. 
Känns att man inte är helt kry själv heller för orken är verkligen inte på topp.

Efter att hon har varit väldigt ledsen även under dagen så bestämde vi oss för att ringa vc och vi fick komma in för en koll av alla tre barnen. Jag var ju lite inne på att Lucas kanske hade scharlakansfeber eftersom han har flera symtomer. 
Läkaren undersökte alla tre noga och precis som jag så var hon inne på att Lucas kanske kunde ha scharlakansfeber eftersom han har utslagen, röd på kinderna och blek kring munnen. 

Sen var det ju dags för att ta halsproven. Gick enklare än vad jag trodde, framför allt på Elsa och Lucas. 
Väntan på provsvaren och sen fick vi komma in till läkaren igen. 
Domen blev bakterier på Liam men ingen medicinering om det inte blir värre såklart. 
Elsa och Lucas prov var bra, så "bara" virus hos dom. Utslagen beror förmodligen pga viruset. 
Båda var ju röda och lite svullna i halsen iaf så kanske att Elsas ledsna nätter beror på halsen, vet ju själv hur det är om nätterna när man blir torr i halsen. Men å andra sidan vill hon inte ha nåt att dricka heller nattetid så det är ju svårt att ge henne vätska. 

Ja vi får väl se hur det går, men jag förbereder mig för en vakennatt igen :/ 
Känner sig bara så hjälplös när hon är så ledsen och inget man gör hjälper :( 


Annars idag så har det tapetserats i Elsas rum, ska se om jag kan sätta upp de sista våderna imorron som pappa inte kunde sätta upp. Spacklet i hörnen hade inte riktigt torkat. Hoppas på att det finns ork att göra det imorron så det går att börja med golvet på torsdag. 


 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0