Välkommen helg

Ja då var helgen här igen och just nu känner jag att det är välbehövligt. Visserligen jobbar jag ju inte eller så men det ska bli skönt att klockan inte ringer imorron bitti. 
Sömnen och jag är väl inte riktigt överens antar jag. För det spelar ingen roll när jag lägger mig eller nåt.. 
När klockan ringer på morronen så känns det inte ens som att jag har hunnit somna. 
Vet inte när jag kände mig ordentligt utvilad senast. 

Men men, saker och ting måste ju göras ialla fall :) 
Det går framåt i Elsas rum, idag har pappa och Jens lagt upp elrören i taket och de sista spånskivorna i taket har kommit upp och så också taket. Nu är det bara upp lite tak där det lutar och sen kan vi sätta igång med att tapetsera. Så nu under helgen ska det spacklas osv så det bara är att köra igång med tapeten i veckan sen. 
Nu när vi gör om lite så blir det mindre och lättare att tapetsera så det ska nog gå relativt snabbt. 
Målade spisen och elementsrören igår och vilken skillnad det blev! 
Märks att det vita gulnar snabbt. 
Längtar tills det blir klart så man kan ställa in möblerna och sätta upp grejer på väggarna. 

På tal om möbler så ska vi åka och hämta en grej till Elsas rum imorron plus att det får bli en sväng förbi Ikea för att köpa en garderob till hallen. Presentkort är bra grejer :) 
Och på söndag ska en byrå hämtas till Elsas rum. Blev inte den färgen jag hade tänkt men den får duga så länge så kanske man springer på nån annan senare. Byråer går ju alltid åt :) Fast man ska ju hitta nånstans att ställa dem också kanske :D 

Nu är det bäst att få sig lite sömn. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0