Sunday

Ja då börjar helgen gå mot sitt slut.
Och den har rullat på i rasande fart!

Igår blev det en sväng in till Åtvid för att inhandla lördagsgodis och lite annat som behövdes.
Sen det gamla vanliga, hemmafix med andra ord ;)
På kvällen slängde vi på filmen Ted, rekommenderas :)
 
Idag tog familjen sovmorron, de övriga dock längre än mig.
Så medans de andra sov så passade jag på att elda i kamin och panna, fixa med hästarna och fåren, tvätta osv.
Så hann med en del, under tiden hann resten av familjen att vakna och barnen var väl nära på att efterlysa mig lät det som eftersom jag inte fanns i huset när de vaknat.
Lite försenad frukost och sen tog jag tag i klädkammaren, hade massor av rent att lägga in i lådorna men behövde gå igenom grabbarnas lådor först och det blev en hel del bortrensat. Men har fått ta fram en del kläder i nästa storlek för Lucas så det kommer snart att fyllas på där.
Hunnit med lite mer idag också så man har inte hunnit bli rastlös ialla fall.
Var riktigt skönt att sätta sig i soffan nu ikväll. Men det ska bli ännu skönare att krypa ned i sängen!

Elsas mage har varit lite bättre idag, igår fick hon en hel burk katrinplommonpuré och så lite päronpuré och imorse till gröten fick hon nästan en hel katrinplommonpuréburk och det verkar ha gjort nytta nu helt plötsligt. Bara hoppas på att det fortsätter så.

Se om hon kan sova själv inatt. Igår kväll vaknade hon ju ca 30 min efter att hon hade somnat, var inte jätteledsen då men fick komma upp i famnen. Efter en liten stund hoppar hon till och blir helt hysterisk, precis som att hon blir livrädd för något..Och sen törs hon inte ligga i sin säng alls, och när hon ligger mellan oss måste hon ha handen mot mig för att kunna somna igen annars blir hon hysterisk igen när man släcker. Så jag börjar fundera på om vi inte har nån skojare här igen..
En liten madam för den delen som har börjat kunna sitta själv nu :) Inte bara i vagnen utan även på golvet, man får ju lägga ut lite grejer runt om eftersom hon inte riktigt kan parera sig när hon ramlar ännu. Men det går framåt ialla fall.
Snart drar ju Babyöppet igång igen så det får nog bli att börja gå på det igen, tror hon kommer att gilla det ännu mera nu. Fast på onsdag när det sätter igång igen kan jag inte gå såklart, Jens ska träffa läkaren på ortopeden så vi får satsa på veckan därpå istället.

Nu ska här sovas ialla fall, imorron blir det ingen lång sovmorron inte :)


 


Kommentarer
Postat av: Jennie

Sysslolös går man inte ;)Kram

2013-01-07 @ 08:33:48
URL: http://kampan.blogg.se
Postat av: Elin

Kanske är nån skojare som springer mellan gårdarna? Alwin hade väldigt svårt att somna iförgårr på kvällen, var ledsen flera gånger, sen låg han och "pratade" med nån efter en stund. Och han brukar inte ha några problem med att somna själv. Och inatt så vaknade han flera gånger, fick sova i vår säng till slut. Vi märkte ju också att det var nåt olustigt i rummet. Man kan ju undra vem det är?
Kramar :)

Svar: Ja man undrar ju, Elsa var ju så här en gång tidigare men sen var ju Anna här och då blev det lugnare men det verkar ha börjat om igen.
Maria

2013-01-08 @ 09:55:51
URL: http://elinochjanne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0