Kväller

Dagen har rullat på i hög fart.. Fått en hel del gjort och grabbarna har passat på att vara ute och leka. Att åka pulka och snowracer på isen som går genom trädgården, där det är plogat, går riktigt fort och det är ju skoj tycker dom. 
Det sladdas osv och skratten hörs ända in. 

Elsa har tagit lite kortare sovpass idag så det har blivit mycket lek med henne också. Hon var duktig och hjälpte mig att städa också, det skulle tydligen göras riktigt ordentligt för hon drog tag i duken på soffbordet och drog ned kruka, ljuslyktor osv. Riktigt snabbstädning med andra ord.
Men hon tyckte det var superkul :)
Börjar ju få lite mer pejl på hur hon ska ta sig åt de olika hållen i gåstolen nu och det är ju skoj såklart :) 
Så nu får man ha koll på var man ställer saker och ting :) 

Nu ikväll innan läggdags lekte jag, Lucas och Elsa restaurang och Elsa tyckte det var så kul. Hon plockade för fullt med Lucas grejer och jag vet inte hur många gånger jag hörde "men lilla gumman då" från Lucas :) 
Elsa och jag som var gäster på restaurangen bjöds på en massa smaskigheter :) 

Sen var det dags att läsa kvällssagan, fick bli Alfons Åberg idag och ja, den lästes tre gånger i stort sett efter varann. Så nu kan jag den nog mest utantill ;) Imorron får han allt ta och välja en annan bok ;) 

Imorron är det dags för Lucas att åka till dagis igen, efter att ha varit hemma i två månader. Har en känsla av att det kommer att stå både den ena och den andra sjukdomen på tavlan :/ 
Skoldags för Liam också såklart, kan bli intressant att se om det går att få upp dem imorron. Segt lär det nog vara ialla fall. 
Så nu är det dags att komma in i vardagen ordentligt igen. 
Bäst att fixa klart allt inför morrondagen och sen komma i säng. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0