Oktobermarknaden

Vid 13.30 hämtade vi upp Liam i skolan och sen vidare till dagis för att hämta Lucas. Sen styrde vi ned till Valdemarsvik och den årliga oktobermarknaden. Är ju en tradition att åka dit. 

Hade laddat upp mig med en massa tålamod, tänkte att det skulle behövas med en liten herre som har ett humör utan dess like om det inte går som han vill ;) 
Gissa om jag nästan fick en chock när han skötte sig exemplariskt hela tiden! :D 
Hade ju ialla fall räknat med minst ett par utbrott under tiden vi var där men icke. 
Så det där tålamodet kunde jag stoppa undan till nån annan gång ;) Kanske till på lördag när det är marknad i Åtvid, dock så springer man ju över den väldigt fort i jämförelse med Vikenmarknaden. 

Inte mycket blev det handlat i år. De obligatoriska chokladtoppar inhandlades och så hittade barnen några småsaker och så åkte de karusell och kastade bollar. 
Lite marknadsgodis kom ju med hem också såklart, ett måste på marknad :) 

Elsa höll sig vaken hela tiden och tröttnade rätt snart på att ligga i vagnen för hon vill ju upp och se så mycket som möjligt. Charmade tanter och gubbar både till höger och vänster ;) Och varje person som pratade med henne fick sig ett stort leende :) 

Fick i oss lite mat när vi kom hem och sen kröp jag ned i ett härligt bad. Var lite frusen trots att jag hade pälsat på mig. Så idag har det inte hunnits med så mycket här hemma så det får vi ta igen imorron. Inte så mycket inplanerat då förutom att Jens ska på möte med Af och Fk. 
Vet ialla fall att jag har en tvätthög likt Mount Everest som måste bearbetas. 

Men nu tänker jag ta och krypa ned i sängen ialla fall och försöka få mig lite sömn. 






Kommentarer
Postat av: Anna

Kan tänka mej att det lilla trollet charmade alla i sin väg.Sötnosen!<3

2012-10-25 @ 08:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0