Ett år äldre..

Ja då var man ett år äldre igen då, inte för att det känns nån skillnad ;)
Dagen har rullat på i ett!

Började morronen med att köra in en massa ved och elda, fick som tur var hjälp av mina hjälpsamma grabbar så jag behövde inte bocka mig allt för mycket. Trots snö och blåst så var de glada och kämpade på och Liam hade nog kunnat köra in ännu mera ved om han hade fått hålla på :)
Sen blev det mysfrukost och sen gjorde vi oss iordning för att åka mot stan. Blev ett stopp på Gropen för att låna en släpkärra och sen till djuraffären en sväng innan vi fortsatte mot stan.

Förstod ju att det skulle vara mycket folk i stan idag med tanke på löning, dåligt väder osv. Men fy sjutton vad folk! Och bilar! Det var köer överallt, det tog ett bra tag innan man kom framåt och sen när man skulle hitta en parkering så var det ju nästan lönlöst. Liam och jag sprang in på Ikea för att köpa soffbordet som vi inte fick med oss igår, medans Jens och Lucas fick cirkulera lite innan de kunde ställa sig på inlastningszonen vid Ikea.
Efter det blev det en tripp till Maxi, rena kaoset där också. Blev ju liksom inte enklare att hitta en parkering när man hade en släpkärra också, men till slut så.
När vi var klara för dagen med ärendena så blev det grabbarna som fick besluta var vi skulle äta, var ju inte sååå svårt att lista ut direkt vad de skulle säga. Kanske inte den födelsedagsmiddagen jag hade tänkt mig men det fick duga, det blev McDonalds såklart. Glada och nöjda barn hade jag ialla fall ;)

Väl hemma blev det lite fix innan det var dags att bänka sig framför tv:n och ha lördagsmys med grabbarna.
Blev även lite presentöppning :)
Sen var det ju dags för Earth Hour och det var ju självklart att vi skulle släcka. Liam var helt inställd på det och inte kunde vi säga emot då. Nog för att det drar en massa ström när man ska sätta igång allt igen men ändå ;)
Så det tändes ljus och Lucas garderade sig med pannlampa ;)

Fick med oss ett ljus hem från Ikea, de delade ut dem vid utgången. De tyckte att man skulle ha rejäla ljus tydligen vid Earth Hour ;)

Passade på att mumsa i oss lite jordgubbs-och marängdessert som vi hittade i affären. Hade nog föredragit hemmagjord tårta men orken och tiden fanns inte riktigt till det idag.


Nu stoppas grabbarna ned i sina sängar och jag skulle tro att de båda sover ganska snart.
Blir nog sängen för oss andra snart också. Är fortfarande öm efter gårdagens massage :)
Imorron väntar en dag med hemmafix och så den vanliga söndagsstädningen såklart.

Passar även på här att tacka för alla gratulationer som jag fått idag, via Fb, sms och telefon!
Det värmer i hjärtat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0