Onsdag

Dagen började väl lite mindre roligt, en väldigt ledsen Liam, han tjöt från att han gick upp och i över en timme framåt. Han har gråtit mycket sen i måndags men igår var de och sa farväl till Nelly och jag tror att det var det som gjorde att det tog så hårt på honom. Men jag kunde ju inte neka honom till det heller, för han ville ju så gärna.
Så han blev hemma från skolan idag, var bara att ringa till läraren och förklara varför och hon förstod ju helt och hållet.
Han har varit lite låg under dagen men kom igång lite mera under eftermiddan. Och imorron blir det skola igen.

Annars idag har det inte blivit så många knop heller.. Men jag tror det är på väg åt rätt håll nu.
Förkylningen är inte lika illa även om den fortfarande är jobbig, trycket i huvudet har varit borta idag och liiiite mera ork. Kunde ialla fall ta mig upp till stallet för att mocka, med lite hjälp av mina grabbar såklart.
Men sen sa kroppen stopp, både orkesmässigt och fogarna gjorde ont.
Så nu tycker jag att förkylningen kan dra sin kos så att jag "bara" har fogarna att "rätta mig efter".
För övrigt så fortsätter växtvärken i magen, och det händer grejer också. Magen ser ju ut att växa dag för dag just nu! Undrar hur det ska sluta?!
Å andra sidan kan det väl knappast bli värre än med Lucas där min morfar trodde att jag skulle tippa framlänges pga magens storlek ;)

Läkarbesöket igår på Mvc var ju inte mycket att åka på. Pratade lite om hur jag mådde, min oro osv. Och egentligen hade jag inte behövt gå på nåt läkarbesök som hon sa eftersom jag inte hade några problem så sätt. Men det var ju barnmorskan som bokade in det. Så det blev ett rätt snabbt besök, när vi väl kom in vill säga.
Nu dröjer det ett tag tills jag ska tillbaka, ska träffa min bm första gången i slutet av februari, 28:e tror jag det var. På inskrivningen fick jag ju inte träffa den rätta bm, men jag hade gärna haft henne under hela graviditeten för hon var jättemysig.
Men först ser vi fram emot ultraljudet nästa vecka.

Liam hade judostart igår också, det tyckte han var superskoj. Han hade ju gärna fortsatt under hela jullovet om det hade varit så, så han var glad över att starten började rätt tidigt på året.
Han har längtat efter att få slänga på sig judokläderna igen.

Nu är det bäst att krypa ned i sängen och försöka få lite sömn. Har varit lite dåligt med det på sistone nämligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0