Tisdag

Idag har det hittills varit en rätt lugn dag för min del.. Känner mig en aningen lat när jag inte kan göra det jag vill, men som tur är så är det ju bara under en begränsad tid ;)
Räckte med att plocka i disken efter frukosten i diskmaskinen så var det bara att sätta sig med ordentliga sammandragningar. Meningen att jag ska ta det lugnt tydligen ;)

Pappa var här imorse med gardinstängerna och hjälpte till att sätta upp dem, så sen var det bara att stryka gardinerna som inte blev gjort igår och nu sitter de uppe. Blev faktiskt nöjd med dem, satte Jens på att putsa fönstren också. Så nu är det blommor och lampor som fattas i fönstren, ska väl se om jag inte kan hitta nåt sen eller om jag måste åka till stan för att leta blommor.

Rickard och Jocke var ju snälla och hjälpte till med att bära upp möblerna hit till tv-rummet igår. Såg lite tight ut med ena delen till soffan men efter lite krångel och fått plocka bort trappräcket så gick det vägen ;)
Tror dock att jag får ge upp tanken på att få upp byrån som akvariumet står på, tror inte att den går att få upp för den trånga trappen.
Kanske får ta en tur till Ikea igen och se vad de har för nåt.

Jens är iväg till sjukgymnasten just nu och grabbarna tar sig lite mellis. Borde väl egentligen få i mig nåt jag också men aptiten är inte så stor. Har en trött liten kille i soffan också, Lucas vaknade tidigt imorse. Eller tidigt och tidigt, vid 7 och när han gör det så blir han jättetrött om dagarna. Så han är inte på sitt bästa humör just nu direkt ;) Ska åka och storhandla ikväll medans Liam är på judon, så jag får nog se till att han vilar lite innan dess. För jag har lovat honom att han ska få följa med. Så vi får väl se hur det går ;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0