Gomorron

Gomorron på er!
Härligt att vakna av att solen lyser in genom hallfönstret men fy sjutton vad kallt det är ute! Eller rättare sagt, det blåser svinkallt! Men idag ska jag hålla mig inne mestadels av dagen så det är ju rätt bra att det inte är kanonväder ;)

Vilar lite just nu efter att ha hållt på och fixat under morronen, skär som knivar i kroppen så det är nog välbehövligt.
Väntar på att Jens ska komma tillbaka från sjukgymnastiken och att snickarna ska dyka upp också.
För idag ska ju tv-rummet flyttas upp. Får hoppas att det går att få upp tv:n bara uppför trappen, den får ju inte läggas ned och trappen är ju rätt trång, men vi hoppas på att det ska gå ändå.

Lite seg i kolan efter två timmars ej sammanhängande sömn. Övervägde att duscha i iskallt vatten imorse men avstod, tror inte jag hade piggnat till så mycket mer ändå, mer än kanske för stunden ;)
Sömnen tycks inte bli bättre, får ju sova mindre än vad man får med en bebis i huset. Vet inte riktigt vad kroppen pysslar med, eller jo en del beror ju på att jag känner stressen över allt som ska hinnas med osv och så lite andra grejer. Men tycker att kroppen borde däcka av utmattning snart.
Kanske borde be nån dra nåt hårt i huvudet på mig så jag får sova ;)

Bäst att ringa dagis också och säga att Lucas är ledig denna vecka också plus nästa vecka då eftersom det är påsklov. Har ju ingen anledning att ha honom där då heller.  
Det går ju tydligen fortfarande magsjuka på dagis, vet inte om det gör det på hans avdelning men på småbarnsavdelningen vet jag att det går och de springer ju emellan osv.
Och jag har ingen lust att vi ska bli sjuka igen!


Bäst att försöka göra lite nytta igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0