Busväder

Ja vilket busväder det har varit idag, riktigt aprilväder.
Snöblandat regn och blåst, sen rätt som det var sken solen och nu ikväll har det kommit snö som ligger kvar :S
Inte riktigt vad jag velat ha men får väl vara glad över att det förhoppningsvis inte ligger kvar så länge.
Men det ska ju tydligen vara sånt här väder hela den kommande veckan.

Idag har det varit fixardag som jag skrev igår, har städat, tvättat osv.
Tyvärr så klarar jag ju inte av att göra så mycket och så fort jag får ont eller sammandragningar så ska jag ju ta det lugnt, vilket innebär att det inte blir mycket gjort åt gången tyvärr.
Så känner mig en aningen stressad just nu, ser hur mycket det finns som ska fixas och hinnas med innan fredag då vi förmodligen ska ha kalas här. Stressen gör ju att jag inte mår bättre direkt, men svårt att trycka den åt sidan, ialla fall om man heter Maria ;)
Men det får väl gå på nåt sätt antar jag. 

Imorron ska ju det nya tv-rummet möbleras också. Får ju som tur är lite hjälp med möblerna eftersom Jens inte kan springa i trappen med foten. Får hoppas att Ternstedt dyker upp också så vi får lite värme däruppe, men de skulle ju komma denna vecka nån gång... 
Sen är det bara att flytta ut de möblerna som inte går att få upp och sen sätta igång med att riva golv och tak i det gamla tv-rummet. 
Måste ju öka gasen lite nu om vi ska hinna få klart rummen i tid. Tiden springer ju fram! 

Snart väntar sängen, ska se klart på Big Brother först. Imorron kan man inte ligga och dra sig lite inte, snickarna dyker ju upp runt 8 och Jens är iväg då så jag måste ju vara uppe. 
Jens ska iväg på sjukgymnastiken, hur han nu ska kunna göra nåt när han har skadat foten på det "friska" benet men vi får väl se vad hon säger imorron. Om inte annat kan hon ju kolla på den foten och se vad hon tycker om den. 

Hoppas ni alla har haft en trevlig söndag trots det tråkiga vädret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0