Länge sen..

Ja då var det ett tag sen sist igen.
Lär ta sin lilla tid att skriva det här inlägget, måste nämligen göra det med en hand.

Hade sett fram emot en helg som inget var inplanerat på så vi skulle hinna med en del här hemma, men icke.

Bella stegrade sig i torsdags när vi var på väg in från hagen, så det blev ett ordentligt ryck i armen och sen ramlade hon omkull vilket resulterade i ett andra ordentligt ryck. Så sen dess har jag ruskigt ont.
Pratade med 1177 på kvällen i torsdags då jag fick krypningar och blev kall om handen och ja, egentligen skulle jag åka in till akuten direkt för koll men nja, hade ingen större lust att tillbringa torsdagskvällen där.
De ringde tillbaka efter en liten stund och då kunde jag ta tabletter, vila, högläga och stödbandage.
Så det är vad jag har fått göra i helgen, men inte har det blivit bättre inte utan snarare tvärtom.

Pratade med vc igår och då var det avvakta och vila som gällde. Men idag fick jag en tid så 14.45 ska jag vara där. Så får vi se vad han säger om den. Det har ju inte blivit så mycket sömn direkt pga värken.

Så ja helgen ja, städade det lilla jag kunde men fick ju hjälp av Jens och grabbarna.
Känner mig en aningen lat nu med efter att ha varit hemma från jobbet sen i måndags för jag får ju inget gjort här hemma heller.
Dock så måste jag ju använda armen lite om dagarna, som för att ge Toys ögondroppar tex, som hon ska ha två ggr om dan. Hon är ju inte så samarbetsvillig direkt.


Jens fick reda på röntgensvaren förra veckan och ja de var inte så bra. Det såg inte alls bra ut och det kommer att bli operation. Så nu väntar vi på att det ska dyka upp en tid i brevlådan. Kan ju hoppas på att det blir gjort innan sommaren så kanske vi kan få en "normal" sommar i år. Förra sommaren kunde vi ju inte göra så mycket eftersom Jens inte kunde göra nåt. Nog för att det är bättre nu mot då men han kan ju fortfarande inte gå massor osv.


Dags att ta en paus, fixa nåt mellis kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0