Grattis Älskling!

Dags för en sådan igen.. Har inte hunnit med att blogga riktigt, varit lite mycket.

Men först!
Stort grattis till älsklingen som fyller år idag!

Helgen försvann i ett nafs och vi hann som vanligt inte med allt som vi hade tänkt.

I söndags var vi och lämnade grabbarna hos mamma och pappa. För i måndagsnatt vid 3 så styrde vi kosan mot Ullared. Efter ett "frukoststopp" vid Braehus så fortsatte vi resan neråt. Och strax innan 8 så körde vi in på parkeringen. Bara att gå raka vägen in och det var riktigt lugnt att gå omkring då, tog leksaksavdelningen som vanligt först och sen barnklädsavdelningen och tur var väl det.
För vid 10-snåret så strömmade det in folk och det blev svårt att ta sig fram osv. Och som "grädde på moset" så satte huvudvärken igång runt 11 och jag hade glömt tabletterna hemma, såklart!
Var ute första gången runt 11 och sen in igen för en ny full kundvagn, blev tre vändor in. Skulle gått in en fjärde gång var för sig men då hade jag sprängande huvudvärk och illamående och skoskav så det var inte att tänka på.
Så inga julklappar köpta till varann där ialla fall, får leta här hemma istället.
Fattigare blev vi, eller ja ialla fall Gekås-kontot blev magrare ;)
Men vi kom hem med en fullastad bil ialla fall, mkt kläder till grabbarna och Jens, lyckades hitta lite till mig själv också. Dock ingen jacka så det får jag kolla efter i stan istället. Måste ändå in och köpa ett par rejälare skor till Lucas, förstår inte att hans fötter ska växa så in i norden!

Jaja, ialla fall, runt 5 så påbörjade vi resan hemåt och jag mådde pyton! Världens huvudvärk och illamående så det fick bli lite stopp för frisk luft mellan varven innan vi kom ut på E4:an. Köra bil var inte att tänka på, jag kunde knappt röra huvudet och inte kolla på vägen alls så jag låg och småslumrade till och från. Men Jens stannade vid en mack och som tur var så sålde de huvudvärkstabletter så jag fick i mig det och efter lite sömn igen så började det lugna ned sig. Men inte förrän vi var i Linköping så hade det släppt. Trodde inte att jag skulle kunna äta nåt mer under kvällen men vi stannade på Shell och då kände jag mig dunderhungrig helt plötsligt så det fick bli en Calzone. Sen var det bara hem, varva ned lite och fixa kvällssysslorna och sen stupa i säng. Tog inte speciellt lång tid innan man somnade ;)

Tack mamma och pappa åter igen för att ni hade hand om grabbarna! Utan er hade vi ju inte kunnat åka!
Älskar er!

Imorse när vi vaknade var det vitt ute, både på marken och i luften.. Mindre skojigt att vakna till!
Men men, ut och elda, 14 grader inne, så det gick liksom inte att vänta på.
Sen var det bara att börja packa ur bilen på alla påsar och bagar. Och sen ta bort det som skulle bli julklappar så inte några små herrar skulle hitta dem ;) Ska ta och slå in dem nån dag här nu så jag har det gjort.
Lite tejp måste hittas först inhandlas för det glömde jag.
Tanken var att jag skulle köra Jens till jobbet och sen åka ned och hämta Lucas. Men nä, jag vägrade köra!
Avskyr och då menar jag avskyr att köra golfen vid sånt här väglag..Köra på Ljungsbovägen gick ju knappt för bilen stack för minsta lilla. Nä, nu vill jag ha Audin som tog sig fram överallt och man inte behövde kana omkring med, och då har även golfen fyrhjulsdrift och bra vinterdäck. Nä vill ha pansarvagn igen.
Bussen är ingen idé alls att ge sig ut med nu, för den lär inte komma nånstans.
Så Jens följde med att hämta Lucas och sen lämnade han av oss för att åka till jobbet en sväng.
Tog med sig foder hem till hästarna och fåren så imorron ska dom hem.

Var inne i Åtvid när Jens kom hem, för att köpa presenter till Jens och lite småhandling.
Sen har det blivit att packa upp lite grejer och dona lite. Paketöppning för Jens och lite tårta till tv:n.

Nu ska jag hoppa i säng så man kommer upp imorron bitti, är ju dags att börja gå upp tidigt igen nu när skolan har börjat igen. Eller ja, 2 timmar tidigare ialla fall, grabbarna har ju vaknat runt 8 och när det är skola så måste vi ju upp runt 6.
Har en del att pyssla med imorron så det blir ingen sysslolös dag direkt.

Natti natt på er!

(Och jag vet att det är en del som väntar på bilder på shoppingfynden, så jag får se om jag hinner lägga in dem imorron, hojtar i tråden när det är gjort ;)   )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0