Ranchkyckling

Som utlovat så kommer här receptet på dagens middag, ranchkyckling.
Har tillagat den tidigare men var länge sen nu. Väldigt poppis hos barnen. Elsa som är väldigt kräsen med maten tog om 4 ggr idag! Rekord tror jag. Och hon blev jätteglad över att det blev lite rester över tills imorron.

Blir dock inte exakta mått då jag höftar.

Du behöver:

Valfri pasta
Bacon
Paprika
Lök
Creme fraiche
Grädde
Ranch dippåse
(till den här formen använde jag 4 dl creme fraiche, 3 dl grädde och 3 påsar ranchdippåsar, sen beror det ju på hur mkt sås man vill ha och hur mycket smak.)
Riven ost


Koka pastan.
Stek kycklingen i mindre bitar, salta och peppra.
Bryn paprikan och löken.
Knaperstekt sedan baconen (använder inte alltid bacon i och det blir lika gott ändå)

Rör ihop creme fraiche, grädde och ranchdipen. Som sagt, mängd efter smak och hur såsig du vill ha den.

Lägg den kokta pastan i en ugnsform, på med kycklingen, paprikan, löken och baconen.
Häll på såsen och strö sen över lite ost.
In i ugnen tills osten är klar, ca 15-20 min, brukar ha runt 200 grader.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0