Torsdag..

Dagarna knallar på, lite stressande är det för julen närmar sig med stormsteg. 
En del julklappar är redan inköpta men det är många kvar ännu. 
Och så är det den svåraste av dom alla, Liam, som jag inte har en aning om vad vi ska hitta på till. 
Man får inte så bra svar när man frågar heller :) 
Han är klurig han :) 

Idag var vi alla lite trötta tror jag för det blev sovmorron för oss alla. 
Så det kändes som att hela förmiddan försvann. 
Och barnens mående pendlar från dag till dag. Alltså Leon är ju inne på två veckor som krasslig nu, rätt som det är så är han pigg och man tror att det har vänt men så vips så har han feber, huvudvärk, han blir slö eller så kommer hostan tillbaka. Ger det väl över helgen men är han likadan på måndag så får de nog slå en kik på honom inne på VC. 
När Jens sa igår till sköterskan att det var fler sjuka hemma med hemsk hosta osv så blev ju bara svaret att det är många smetor som går. 
Och jo, det är det ju men det är lite väl långdraget tycker jag, iaf för Leons del. 
Men men, vi får se. Nu var han ju krasslig hela lovet och så nu en skolvecka. 
Tydligen någon bacill som inte riktigt vill lämna honom. 

Skulle ha suttit på ett seminarium via videolänk idag ang Intellektuell funktionsnedsättning men det var ju bara att glömma. Att jag tackade ja var ju för att det var medans barnen var på skola och förskola men nu var ju alla hemma. Och det finns inte en chans att jag får sitta i fred i 2,5 timme som seminariumet var på. De anordnar ju liksom skallgång om jag är borta i 5 min. Att de har en pappa som befinner sig i samma rum som dom spelar ingen roll för deras del. 
Men har anmält intresse för seminariumet nästa termin istället. 

Börjar bli dags att slänga ihop någon middag men jag tror jag gör det enkelt för mig idag. 
Behöver få ur lite från frysarna så jag tror det blir lite restlådor som åker fram tillsammans med pasta och ris. Har tre frysar och alla är fulla just nu och det ska ju bakas en del till jul och så lite matbröd så jag behöver göra lite plats. 

Hoppas ni har haft en härligt torsdag! 

Kram på er! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0