Gipset borta

I måndags var det äntligen dags för Leon att ta bort gipset. Skulle infinna oss kl 11 på Barnsmärtenheten. Leon var både lite rädd och nervös för att ta bort det, att det skulle göra ont.

Fick komma in på ett rum 40 min efter våran tid och vägas och sen få lugnande. Mamma fick ge lugnande för det ville han inte att de skulle göra. Och Leon fick ligga och spela med deras Ipad fram tills det lugnande kicka in. Och det tog ca 10 min och sen blev han groggy 😊

Så sen var det dags att ta bort gipset och sen dra ur stiften. Och det gick ju galant. Lite inflammerade sår men förmodligen har stiften legat och skavt lite. 
När han var omplåstrad och klar så var det bara att vänta på att det lugnande skulle gå ur. Och det tog sin tid 😁 

Han vaknade till och fick lite smått panik över att han inte kunde röra sig om han skulle. Efter att ha farit omkring i sängen, blivit erbjuden glass som han inte ville ha så kräktes han.. Och kort därefter somnade han.

Han fick sova i en halvtimme och sen skulle han väckas, det var lättare sagt än gjort för han sov djupt!
Men tillslut så vaknade han till, fortfarande väldigt vinglig och kunde inte hålla sig sittandes ens. 
Han fick i sig lite festis och vatten.
Nu var klockan framåt halv 4 och personalen tyckte att om jag ville så kunde vi åka hem, fast jag kanske fick bära honom ut. Och nu hade han ju kräkts en gång redan så nu skulle han inte kräkas igen sa sköterskan.. 
Leon ville ju gärna hem och vi packade ihop oss och jag stod med honom i famnen och strax innan vi ska gå ut genom dörren så kräks han igen över min axel.
Så vi fick byta till ett annat rum en liten stund. Nu kvicknade han till lite mera, fortsatte att dricka lite och efter ett tag kunde vi ta oss utåt 😊 
Så strax innan 17 åkte vi från sjukhuset, blev en lång dag där 😊

Så nu ska såren läka, redan fått vara en gång på vc för en extrakoll av såren då de vätska och luktar lite innan från det ena. Inga större lekparker eller ansträngningar på en månad, inga besök på badanläggningar osv på två veckor och så sjukgymnastik hemma tills det är dags att träffa sjukgymnasten i juli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0