Dåliga provsvar...

Häromdagen ringde Liams läkare från bar kliniken. Hon hade fått provsvaren på de senaste proverna och de var inte bra. De var höga igen och hans antikroppar attackerar hans sköldkörtel för att förklara enkelt.
Så hans kropp går på högvarv just nu, hela tiden. 
Nya prover ska tas om ca två veckor och så hoppas de att det har sjunkit igen och då kommer de att sätta in medicin, Levaxin. Och det kommer han att få äta hela livet.. 
Så här kommer elände efter elände.

Idag kom hans tid till neurologen också, samma dag och tid som jag har tid på vc såklart. Så jag får boka om min tid, då hans tid är viktigare. Han skulle ha kommit dit för länge sen. Hans läkare undrade om han hade varit där ännu för hon såg inga anteckningar. Han skulle nämligen få första lediga tid och då var vi i oktober. 
Så hon skulle kontakta dom igen och nu kom det en tid väldigt snabbt. Ska bli skönt att ha den avklarad också. 

Irriterar mig på att man inte kan se hans journal när man loggar in på Mina vårdkontakter.. För är de över 13 år så kan man som förälder inte se den. Och man kan inte göra nåt åt det. Pratade med deras kundservice och de har märkt att ungdomar i den åldern är i behov av att vara lite privata.... 
De är ju knappast myndiga men hela journalen låses från föräldrar, för att de har märkt det. 
Kan väl tänka mig att de kanske vill vara privata om det gäller det gynekologiska kanske. Men varför inte göra då så att just sånt inte syns i journalen?! 
Utan då måste vi be om att få journalen utskriven.. Jens var förbi vc igår och de skulle skriva ut Liams journal ang denna utredning. Och idag hämtade vi den. 
Meeen, då kan de inte se och skriva ut sånt som går till en läkare som inte jobbar där... Så det vi ville komma åt, dvs provsvaren från de olika gångerna, fick vi ju inte. Så det var ju rätt meningslöst.

Så nästa vecka får det bli att gå till banken och fixa ett vanligt bankid till honom. Nu har han ju något som heter ungdomsid och det kan han inte logga in med där. 
Som sagt, irriterande är det... 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0