Bullbak

Idag hittade jag lite tid till att baka lite saffransbröd. Så medans barnen var ute och lekte i snön så bakade jag saffransbullar med mandelmassa och så lussekatter. Jag lär ju dock få baka en omgång till minst innan jul 😁

Imorron blir det dock en snabbsväng till stan, träffa tomten på Maxi, hämta ut Loves glasögon och så ska Liam köpa julklapp till tjejen,  om han nu orkar. Den där jädra hostan tär på honom. Han var helt färdig idag när vi hämtade hem honom från Casandra efter skolan. Blir till att ringa vc på måndag så de får kolla på honom. Antagligen är det ju bara virus men han kan ju kanske få nåt mot hostan. Kompisen har ju samma och de har varit sjuka nästan lika länge och han har ju fått dunderkurer. Nackdelen är väl att Liam inte tar nåt flytande. Men som sagt, en koll behövs. Kanske finns nån bra medicin på tablett. 

Nåt bra är väl att Idun mår bättre iallafall. 
Så där har penicillinet gjort nytta. 
Lucas har varit piggare idag men det har vi ju lärt oss att det vänder fort. Men nu hoppas jag verkligen att det går åt rätt håll. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0