Akutbesök efter akutbesök

Ja, förra lördagen var jag inne på akuten igen. Problemet med benet hängde kvar och jag hade även fått problem med högerbenet. Det värkte, svullnade och det kändes kallt i benet.
Pratade med 1177 då vi tänkte ett besök på jouren men blev skickad till akuten istället.
Bara packa in oss i bilen och komma iväg. Blev inskriven 13.14 och sen blev det en lång väntan. Eller ja, sköterskan kom och tog uppgifter och gjorde några kontroller efter en timme men sen blev det väntan. Inte förran vid 19.20 kom läkaren, eller ja, en läkarkandidat. Han undersökte och sen skulle han gå och prata med sin handledare. Sen kom båda in och hon, som var st-läkare, undersökte också. Sen skulle hon prata med sin handledare.
Sen var det väntan igen, innan de meddelade att jag kunde åka hem då de var rätt säkra på att det inte var nån djup propp. Men de visste inte heller vad problemet berodde på...
Jaja, fick låna en telefon av dom för att ringa Jens så de kunde komma och hämta mig. De var på Erikstad under tiden. Så 21.30 kom jag ut därifrån, inte ett dugg klokare än innan.

Fick ju se nya akuten iallafall...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0