Kristi himmelsfärd och saknad

Tänkte att vi skulle få sovmorron imorse men Elsa vaknade vid 7 och kunde inte somna om, som hon brukar göra. Och Leon vaknade till en timme efter. 

Passade på att göra lite nytta när jag ändå var uppe tidigt. Tvättade, städade och slängde ihop en kaka till fikat. 
Var lite skeptisk till hur kakan skulle kunna smaka kanelbulle med den lilla kanelen som skulle vara men jorå, den smakade kanelbulle! 
Och alla gillade den. 

Spenderat i stort sett hela dagen ute. Barnen har lekt, hoppat studsmatta osv. 
Jens, Liam och Lucas körde bort vedpannan till andra huset också. Så en sak mindre på gårdsplan... Har visserligen måånga saker jag vill ha bort därifrån. Men jag blir väl av med det, nån gång förhoppningsvis... 

Haft en del värk i magen idag, lugnat sig dock men nu ikväll kom det tillbaka. Hoppas på att det ger med sig snart.. 
Påminner extra mycket idag hur vi hade det för 7 är sen. När vi åkte in till KK pga ont, lite blodblandat och att jag inte hade känt av bebisen. Där vi fick beskedet att bebisen inte längre levde, att vi hade förlorat vårt barn i v.18 och skulle läggas in två dagar senare för igångsättning.  
Det har känts idag, de här årsdagarna gör lite extra ont. Tankarna kommer igång... 
________________________________________

Varit sugen på potatissallad så länge nu så idag gjorde jag slag i saken och slängde ihop en. Fixade kyckling och korv till. Så gott! 
Blev lite rester kvar också så det får bli morgondagens lunch, om nu vi andra får nåt. Lucas ville ha det som var kvar av potatissalladen själv. 

Haft besök av en katt här idag som vägrar ge sig av. Lite rädd men springer bara iväg en kort stund och sen är den tillbaka. 
Vet bara en av grannarna som har en sån blågrå katt och jag tror inte det är hans. Återstår att se om den är kvar här imorron också. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0