Tvättdag

Och så var denna dagen snart slut också.

Idag fick jag inta tvättstugetjänst. Så dessa två har varit mina arbetskamrater idag.

Kändes som att tvättkorgarna hade förökat sig massor under natten bara.
Hann inte med allt idag, tycker aldrig att tvättkorgen blir tom visserligen, möjligen i nån minut.
Men det är ju en dag imorron också som jag kan fortsätta att tvätta på.
Brukar ju köra minst 2 maskiner om dan, men legat lite på latsidan med det och det straffar sig nu.
 
Blev en kanelbullekaka ihopslängd till fikat idag, kommer recept i ett annat inlägg då flera efterfrågat det.
Den är väldigt populär här. Gick åt typ halva bara till fikat idag :D
 
Innan fikat så skulle pappa lugga ur busken som vi har vid sandlådan. Den har ju varit ett perfekt solskydd på
eftermiddagarna i sandlådan. Efter att han hade luggat ur den så började vi fundera på om den skulle ner helt eller inte. Enda anledningen till att den fått stå kvar är ju just för att den gett solskydd.
Efter lite velande bestämdes det att hela skulle ner, blev ruskigt tomt!
Så nu måste vi klura på vad vi ska ha där istället som ger lite skydd. Frågan är om vi vill ha nån annan buske eller om vi får köra på parasoll eller nåt sånt. Det enda jag kan komma på är syrén som växer relativt fort och som man kan ha lite mer koll på spridningen på.
Får klura lite på det helt enkelt.
 
Ikväll har Jens, Liam och Lucas varit borta på en av de andra gårdarna, visning på torsdag så gräset behövde klippas och så lite trimning.. Självklart ska den där jädra drivremmen bråka så det blev ju inte så mycket klippt men Liam trimmade iallafall.
Så nu måste vi få nån ordning på gräsklipparen också, hade ju tänkt klippa härhemma imorron också, behövs på en del av gräsmattan iallafall.
 
Trodde att jag skulle få åka in till förlossnignen idag. Bebisen har varit väldigt lugn idag och det har inte varit nåt direkt som fått hxn att komma igång. Men så nu på eftermiddan så drack jag kallt och så retade lite genom att trycka på magen och då började hxn att komma igång lite smått. Och sen nu under kvällen har jag känt mera och hxn har bökat runt därinne.
Tror att hxn vände på sig igår, var ett evigt styrande därinne och när jag lyssnade på hjärtljuden imorse så var de helt plötsligt på andra sidan mot där vi alltid har hittat dem tidigare.
Hoppas på att hxn är ännu mera aktiv imorron.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0