Rabarber..

Ja vad har dagen bestått av. 
Jagat katt åt en vän som skulle till kattpensionat, rymde såklart innan de skulle åka. Men nu är den på rätt plats. 

Fått en massa rabarber av en granne, jag som hade en smockfull frys redan fick lite att styra med för att få ner det. Jag skulle ändå göra rabarbersaft idag så det var ju tur att jag inte hann att slita upp av mina egna innan! 
Ett jädra skärande blev det iallafall.
En var längre än Elsa och det tyckte hon var jättekul. 
En flaska med saft blev det idag, tvungen att testa receptet innan jag gör mera. Fullt godkänd, möjligen lite odryg. 
 
Skulle passa på att grilla idag när det var fint väder, jovisst... Medans vi förberedde så mulnade det på och lagom när Jens startade grillen så började det regna. Och så slutade det lagom tills allt var färdiggrillat. 
Men gott var det 😉


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0