Barndagarna

I eftermiddags åkte vi iväg in till Linköping och Erikshjälpen där de har barndagar torsdag till lördag.
Flera olika hoppborgar i olika storlekar och former och så ponnyridning, hästskjuts och en massa annat.
Hoppborgarna var väldigt populära hos Elsa och Love så de hoppade för fullt.
Lucas var lite inne på att testa de där uppblåsbara "ballongerna" som man springer på vattnet med men det var en väldigt lång kö dit hela tiden så han ville inte stå där och vänta. 


Sen delades det ut gratis glass, lagom rörigt. Barnen stormade dit, även en del vuxna, när det ropades ut i högtalaren.
Okej att barnen blir i gasen men vuxna?!!
Elsa fick en armbåge i ansiktet av en vuxen och knuffad på av vuxna.
Och tro inte att personen i fråga ens kunde be om ursäkt trots att jag sa till henne, men hon svarade inte ens så om hon kunde svenska vet jag inte.
Men utdelaren såg det och gav glass till Elsa först och struntade i henne, även våra andra fick glass före.
Som han sa senare att det är barnens dag och inte de vuxnas! Vill de vuxna ha glass så får de helt enkelt gå och köpa en.
Konstigt att vuxna inte ska kunna uppföra sig!

Efter att vi kände oss klara där så uträttade vi några ärenden som vi hade innan vi kunde åka hemåt.
Höll dock på att inte ta mig ut till bilen efter att jag och Lucas hade varit inne i den sista affären där vi var och köpte lördagsgodiset. Och jag har kunnat röra mig minimalt sen vi kom hem, smärtan hänger i.
Kan bli intressant att se hur stelt och hur ont det gör att ta sig ur sängen imorron bitti.

Ska stapla in till sängen nu och se om man kan få sig nån sömn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0