Bm-besök 37+6

Dagens bm-besök gick bra även om jag hade velat få lite mer "glada" nyheter.

Vikt: Ingen uppgång denna gång heller
Hb: 110
Bl.tryck: 110/70
Hjärtljud: 142

Ingen mätning av magen idag då hon tyckte det räckte med att göra det nästa vecka, eftersom jag var där förra veckan.

Sen var det dags för undersökning. Först blev det koll av tappen och som jag misstänkte har inte de förbenade förvärkarna gjort så stor nytta. Tappen var inte mogen och så öppen 1 cm ungefär. Hon var igång och retade lite men det gör nog ingen större skillnad.
Blev ett snabbt ultraljud också för att kolla så bebis ligger med huvudet neråt och det gör skrutt skönt nog.

Nästa vecka blir det till en annan bm då den vi har åker iväg på semester. Då väntar koll av tappen igen och så en hinnsvepning.
Bm bokade in en tid till på utsatt datum men hon räknar väl inte med att jag ska gå över för nån tid till det fick jag inte, däremot till en efterkontroll.

Blev lite nervös sen, ska till bm och få hinnsvepningen den 25:e och den 27:e är det ju rally så risken finns ju att det drar igång nåt då om kroppen svarar på hinnsvepningen vill säga. Får hoppas att den svarar jädrigt fort helt enkelt i så fall så vi är hemma här innan rallyt startar.
Men bara för att krångla till det så kommer säkert bebis satsa på att födas den 27:e.
Håll en tumme eller två att det inte blir så!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0