Akuten, bava...

Får bli ett litet snabbt inlägg innan läggdags.. Galet trötter, blev inte mycket sömn inatt, ännu mindre för Jens och Liam. Både Jens och Liam har vilat under dagen istället. 

Liam kom upp med magont under natten, jätteont hade han. Och det släppte inte efter. Jens ringde 1177 och de ville ha in honom till akuten då det kunde vara tarmvred. De åkte in och tillbringade ett gäng timmar där. 
Tarmvred uteslöts och sen trodde de på blindtarmsinflammation så det togs ett helt gäng med prover.
Men proverna visade ingenting. Och det magonda hade gett med sig i stort sett helt. 
De fick åka hem och var hemma här vid halv 9. 

Sen kom jag på, när jag pratade med syrran, att han hade tagit något som han inte tagit tidigare. Var och köpte tabletter mot hosta igår, han vägrar ju allt som är flytande.. 
Och när jag kollade biverkningarna på den så hittade jag ju felet. 
 
Så den medicinen blir det inte mera kan jag säga! 

Stackarn, både rejält ont i magen och så ont i munnen efter att ha varit och dragit ut en tand igår som han har haft värk i under några dagar. 
Igår kunde han ju få komma till sin läkare, han använder lustgas där och tandakuten har inget sånt hos sig så dit vill han inte gå. 
Men jag var nere med honom igår eftermiddag och tandläkarn valde att dra ut tanden istället, en mjölktand längre bak. Var som en stor varpåse under den så hon förstod att han hade haft ont, inget större fel på den i övrigt. Den hade tom gjort så att tanden hade blivit lös. Ändå fick de bråka länge innan de fick ut den, vilket gjort att han har haft en hel del ont där också. Men han fixade det. 
Och han är glad över att vara av med den så han slipper det onda iallafall, det här onda går ju över snart som han sa. 

Nu väntar allt sängen, ska bli riktigt skönt att krypa ned. Så nu hoppas jag på en lugn natt. 
Imorron blir det skola igen för Liam och Lucas. Lucas hostar fortfarande en hel del men medicinerna gör det lite bättre. Så han får prova imorron och se om det går helt enkelt. Väntar fortfarande på en tid till astmasköterskan, hon skulle höra av sig i början av veckan men inget ännu. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0