Perenner

Efter en natt och morron med magkramper så blev det lite bättre efter en sovmorron. Med tanke på det så har jag ju inte fått så mycket gjort här hemma som jag hade planerat men det finns ju en dag imorron också. 
Mycket som ska hinnas med den kommande veckan så vi får väl se hur det går. 

Efter att ha fixat lite här hemma så hoppade vi in i bilen för att åka till Grebo. Var och hämtade lite malar till akvariumet som de skulle göra sig av med. De hade 8 totalt, två vuxna och sex småttingar. 
Så vi kunde köpa paret och två små, har inte plats för fler. Så nu får vi se om vi kan få några bebisar också, de har tydligen fått flera ggr tidigare så. 

Sen svängde vi förbi en tjej som jag beställt perenner av. Så efter middan så blev det till att plantera. 
I några av rabatterna finns ju jättedaggkåpa, lavendel, stor blåklocka, tiarella, backnejlika och så en blomma till som jag inte kommer ihåg vad den hette nu bara för det :D 
Har lite andra växter som ska hämtas också. 

Känner att det börjar hända lite i rabatterna nu som legat helt i vila sen jag väntade Elsa! Dags med andra ord att få ordning på dem ordentligt! 


Nu ska det sovas iallafall. Hoppas på mer sömn inatt! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0