Vc mm..

En vecka sen sist och ja, det har väl inte hänt så överdrivet mycket :) 
Vädret har ju inte varit det bästa men vi har passat på att vara utomhus så fort vädret tillåtit. Visst kan man vara ute i regn också men inte så kul med Leon. 
 
Morronmys
Olof har varit väldigt populär hos barnen. 
Lycklig Love som får bära fodret till kaninerna. 
Kaninerna växer på bra :) 
Fr vänster Pärla, Pii och Polly

Pii tar sig lite friheter, men hon sticker inte iväg utan hoppar in när man säger till. 
Får väl se när hon får för sig att testa lite större ytor ;) 

Idag har det äntligen gräset blivit klippt, hunnit torka upp sen regnet de tidigare dagarna. 
Var verkligen välbehövligt, nackdelen är väl hur jag mår efteråt. Så nu sitter jag här heltäppt och med kliande, svullna ögon. Lär vara mer svullna imorron bitti men sen brukar det ge med sig. 

Var till vc i tisdags, fick en smäll av baklämmen på hästtransporten i måndags kväll då helt plötsligt ingen av gascylindrarna funkade. Och inte hade någon meddelat det inte... Öppnade precis som vanligt och eftersom inget höll emot så kom den vääldigt fort och jag hann inte fånga upp med andra handen så jag fick en smäll som hette duga en liten bit ovanför handleden. Blått direkt och som ett ordentligt gupp. Kändes/känns väldigt tydligt. Pratade med 1177 för att kolla vad som var bäst att göra och eftersom jag inte hade nån lust att sitta på akuten så skulle vi avvakta och om det var oförändrat eller värre så skulle jag söka till vc istället. 
Så dit blev det en tripp. 
Domen blev en ordentlig muskelskada, ev nån liten spricka men inget som skulle röntgas i nuläget. Om det inte ger med sig så kan det bli aktuellt. Småsprickor i underarmen gör de oftast inget med ändå. 
Blev ordinerad vila och smärtstillande och om det inte är bättre inom en vecka eller blir sämre så blir det doktorn igen. 
Fortfarande riktigt svullet och ont, vilar den väl inte tillräckligt heller eftersom det är högerhanden. Ibland blir det till att bita ihop och göra saker ändå. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0