Käkkliniken

Idag hade jag ett mindre roligt besök att göra. 
Fick ju åka till tandläkaren akut för ca en månad sen då jag hade haft en tand som bråkat sen innan Leon föddes. Eftersom jag åkte akut så borrade de bara upp den och släppte på trycket och la en tillfällig lagning. Och så blev det en remiss till käkkirurgen då de inte ville dra ut den på en vanlig klinik. 
Rötterna hade nämligen växt åt olika håll. 

Och idag var det då dags. Haft lite smått ångest för besöket, både smärtmässigt och pengamässigt. 
Fick ju ett ungefärligt pris när vi ringde in och det var ju inte gratis direkt så det blir inte roligt att betala nästa månads räkningar när den räkningen kommer också. 

Fick träffa jättetrevliga sköterskor och tandläkare. Lite genomgång innan det var dags att förflytta sig från undersökningsrummet till operationsrummet. Fick på mig den snygga mössan och sen blev det en himla massa bedövning.Sen blev jag inpackad som en kåldolme i operationsdukar. 
Gick skönt nog lättare än vad de trodde. Man är ju så tjusig efteråt också när ena ansiktshalvan är dubbelt så stor :D Mindre skönt när bedövningen släppte. Men det är bara att knapra piller som mildrar det lite. 

Så nu hoppas jag att det onda ger med sig efter några dagar, att det läker fint så stygnen lossnar. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0