Första skoldagen

Idag var det dags, som Lucas har väntat! 
Lite pirrigt var det när vi åkte till skolan imorse, ny fröken och en del nya klasskompisar. 

Inte klokt att han börjar 1:an redan!

Skoj att träffa alla kompisarna såklart också, även om han träffat en del under sommaren. 
Mycket att prata om. 

Efter första lektionen så skulle alla samlas på skolgården för att lyssna på rektorn. 
Och så blev det dans med rektorn också bla till "Groupie". Gillar deras rektorn skarpt, hon hittar på en massa skoj. Inte alla rektorer som ställer sig och dansar framför alla elever och får med dem till alla rörelser. 

Lucas hade haft en rolig dag i skolan. 

Liam som skulle börja 6:an idag har fått vara hemma. Han åkte ju på magsjuka i söndags. Bara jag som inte haft det än, håll tummarna för att jag klarar mig denna gång också! 
Går ju magsjuka överallt nu, och löss... 
Men nu har vi haft magsjuka två ggr den här sommaren, en gång veckan innan sommarlovet och så nu, så nu hoppas jag att årets kvot är fylld. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0