Tandläkare och burbygge

Efter att grabbarna var ivägskickade till skolan passade jag på att städa undan lite och tvätta. 
Elsa kom nedknatades och ville mysa lite innan hon skulle iväg till förskolan. 
 
När hon var lämnad så blev det frukost och sen fixa i ordning smågrabbarna för att sen åka till Rimforsa för att besöka tandläkarn. Var meningen att både jag och Jens skulle dit, hade tider för det iallafall. Men de var så försenade så de hann bara med mig och så en snabbtitt på Jens. 
Love ville inte sitta ute i väntrummet utan mamma så de satt med inne i rummet och där var han nöjd. Blev kompis med sköterskan och fick en leksak. Blev utdragning av en tand, en jädra lagning som bara lossnar och nu var det ju bara roten kvar, känns meningslöst att laga den när den ändå bara lossnar hela tiden så det fick bli att dra ut den istället så nu slipper jag tänka på eländet. 
Känns som ett stort blåmärke i munnen bara... 
Har inte varit hos tandläkarn på evigheter, förutom när jag var hos Käkkliniken då, men dags att ta tag i det som är nu. 
 
Lite handling på vägen hem och sen hem för att stoppa Love i säng för en liten lur. 
Efter att Elsa var hämtad på förskolan så satte vi igång med att fortsätta att bygga på buren. 
Nu börjar den närma sig slutet :) Gjorde klart ramen helt efter middan så nu är det dags att sätta dit nätet och sen göra dörren. 

Målade på sista omgången olja innan vi gick in och la småttingarna. 
Så nu hoppas jag på bra väder imorron så vi kan göra klart resten. 
Sen får vi se om det flyttar in några hyresgäster till helgen ;) 

Studiedag för barnen imorron så det blir nog lite, eller ja, jag vaknar väl i vanlig ordning kring kl 6, återstår att se ;) Men jag hoppas på lite sömn iallafall, sovit uselt länge nu så det vore skönt. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0