V.37 (36+0) och bm-besök

Ny vecka och idag var det ju dags för ett bm-besök. Har ju varit lite nervös inför det med tanke på att h*n har legat i säte tidigare. 

Vikten går fortfarande nedåt, tappat 2 kg till sen förra gången så totalt -8 kg sen inskrivningen. 
Sf-mått: 37 cm 
Hb: 121, så hur det har gått upp från 113 till det sen förra gången vette sjutton eftersom jag inte kan äta järntabletterna. Men ingen är ju gladare än jag :) 
Hjärtljud: 155

Och så kom vi ju till det där med hur bebisen ligger men hon var rätt säker på att h*n ligger med huvudet neråt och det långt ner också men fortfarande ruckbart. Med tanke på hur långt ned h*n ligger så trodde hon inte att jag skulle behöva gå över iallafall, inte ens gå tiden ut men det är nog ett önsketänkande. Jag är fortfarande inställd på att gå över. 
Prata ju lite om det om förlossningen också och eftersom jag öppnat mig så fort både med Elsa och Love så ska vi ringa in så fort vi misstänker att det är på g så vi får komma in på en koll, för att vi ska ha en chans att komma in ifall det går lika fort denna gång. Föda i bilen känns inte så lockande ;) 

Hon försökte peppa mig men med mitt mående så förstod hon ju också att det var tufft. Framför allt när jag inte ens kan ta hand om barnen längre. Att bära Love gör att jag får riktigt kraftiga förvärkar och väldigt ont i mage och fogar. Vissa dagar kan jag inte ens ha dem i knäet för att jag är så öm i magen att det tåras i ögonen när de kommer emot, obehagligt att ens ha kläder på sig. 
Eftersom bebis tydligen lyssnat på sin mamma och vänt sig så kan h*n ju göra det när mamma ber om att h*n kan kika ut lite tidigare också ;) 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0