Lugna dagar

Ja sen i söndags har jag fått ta det lugnt. Räckte tydligen med att städa lite under fredagen och sen att göra tårta på lördagen för att kroppen skulle gå i strejk. Vilket innebär att jag inte kan äta ett dugg på minst ett dygn och det gör ont i fogar, mage osv. 
Så det har helt enkelt fått bli lugna dagar. Lyckats ta mig för några småsaker bara, sen är det stopp. 
Men man kan ju inte stanna upp helt heller.

Så det har väl inte hänt så mycket sen i lördags när vi firade Love. Barnen håller igång för fullt som vanligt :) 
Har ju fått mig två små mammagrisar också helt plötsligt och är den ena i knäet så måste den andra sitta där också. Har man tur kan man övertala någon av dem att gå/krypa till pappa istället. 
Kan bli riktigt fullt i famnen med andra ord när bebisen kommer eller kaos kanske ;) 
Elsa kommer nog mer att finna sig i det än vad Love kommer göra. 
Men det återstår att se. 

Nä, om man skulle ta och göra klart för idag kanske. Hoppas på att få lite mer sömn inatt, hade världens halsbränna inatt så jag visste knappt var jag skulle ta vägen. Medicinen gjorde ingen större nytta, dämpade det bara ett litet tag och höja sängen gjorde ingen skillnad heller. 
Lagom när det var dags för klockan att ringa så började det släppa efter. 

Blir mysigt att krypa ned i sängen och lyssna på höstrusket utanför. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0