Igångsättningsbedömning

Ja igår var vi ju iväg på koll på fl. Blev upp tidigt, mot vad barnen är vana vid nu när det är lov :) 
Lämnade av barnen hos farmor och faster och sen vidare in till US. 

Kom igång rätt snart med att få ctg och bebisen mådde bara bra. 
Sen fick vi vänta en liten stund på läkaren. 
Och efter lite prat så var det ju dags för undersökningen. 
Tappen var fortfarande 3 cm men mjuk och bara öppen 1 cm ännu. Så för tidigt för en igångsättning, precis som jag sa till Jens redan under tisdagen. Att jag inte kommer vara tillräckligt mogen bara för att de ville sätta igång så snabbt som möjligt. 
Så all värk jag haft har helt enkelt inte gjort nån nytta alls. 
Men läkaren gick iväg och ordnade en ny tid för bedömning och när hon kom tillbaka tog vi upp det med om att bm varit lite osäker på om det är huvudet som ligger neråt så hon gjorde ett snabbt ul. 
Och det visade skönt nog att det är huvudet som ligger neråt. 

Så imorron är det dags igen. Jag hoppas innerligt att nåt mer har hänt sen igår, fast jag tror ju inte det. 
Var jag inte mogen skulle de fundera på om de skulle gå vidare med igångsättning ändå, hjälpa tappen på traven att minska eller om det ska gå några dagar till... 
Läkaren vi träffade igår ville ju att h*n skulle komma ut så snart som möjligt med tanke på hur jag mår. Men de får ju väga nackdelar mot fördelar osv också. 
Helst vill de ju kunna ta hål på hinnorna och läkaren trodde inte att det skulle bli nån lång förlossning då med tanke på hur snabba mina två sista förlossningar har varit. 

Jag är nästan helt säker på att vi kommer att få vända hemåt imorron också. Men ni kan ju hålla en tumme eller två för att vi får bli kvar och får träffa vår skatt. 

Efter att vi var klara på sjukhuset så åkte vi och tog oss en lunch, helkonstigt utan barnen. Har inte varit iväg helt barnfria nån gång sen innan Love föddes. Men lugnt var det och man kunde koncentrera sig enbart på sin egen mat ;) 

Kommentarer
Postat av: Elin

Spännande! Håller tummarna för att det går att starta igång det i morron :)
Kramar

2014-10-30 @ 18:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0