Bvc - vaccination

Igår var Love och jag iväg till bvc på morronen för en koll och så var det dags för vaccination. 
Har fått en ny sköterska tydligen, en till som har börjat där. Vet inte riktigt vad jag tyckte om henne., lite "speciell" kanske... Hade ju hellre haft kvar den vi hade, men vi får väl se. Får väl ge henne en chans, annars får de allt byta tillbaka vare sig de vill eller inte. 
Han bjöd på skratt och leenden ialla fall, trots den dåliga sömnen. 

Nästan exakt en månad sen vi var där sist och ja, lite hade ju hänt :) 
 
Vikt: 6575g (+605g)
Längd: 64cm (1,5cm)

Sen var det ju dags för de där sprutorna. Jag var ju lite osäker på om han skulle ta dem med tanke på att han fortfarnade är lite förkyld och hostar men eftersom han inte hade haft nån feber så var det ingen fara enligt dom. 
Blev en liten ledsen kille en stund men det gick snabbt över när han fick komma upp i famnen. 

Nästa vecka väntar läkarbesök och nästa besök, hembesök denna gång tydligen, blir om en månad. 
De brukar ju ha hembesök som första besök men de har ju inte haft tid till det men nu skulle de visst komma ifatt. Varför de nu ska komma ifatt med ett hembesök när det gått 6 månader sen han föddes nästa gång det är dags. 

 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Får se vad vi tycker om henne då, antar att det är samma nya vi ska till. Det där med hembesöket verkar ju lite konstigt. Vi har ju inte haft hem dem hit nån gång med något barn, och jag ser ingen anledning till att dem ska komma hem till oss alls. Det måste väl ändå vara frivilligt tycker man ju...
Håller tummarna för att lillen inte får så mycket biverkningar!
Kramar

Svar: Vi hade inte ens fått veta att vi skulle få en ny sköterska. Nej vi har inte haft nån hemma heller, mer än när Liam var nyfödd men då hade de ju det som rutin. Och just när man kommit hem från BB osv så kan det ju vara skönt att slippa ge sig iväg, framför allt med första kanske. Men inte känner jag att det behövs nåt hembesök nu direkt. Två jädra timmar bokade hon in också, så jag ska nog ringa och fråga hur hon hade tänkt.
Kramar
Maria

2014-03-16 @ 08:52:45
URL: http://elinochjanne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0