Sommarlovet närmar sig..

Dagarna rullar på i rasande fart och nu är vi inne på sista skolveckan.

Idag har vi ägnat dagen till att leta presenter till Elsa, gick rätt smärtfritt :)
Sen var det ju det där med att hitta kläder till bröllopet i helgen. Men efter en del provande och jagande så var jag ju tvungen att bestämma mig.. Med en växande mage så försökte jag tänka lite praktiskt också så jag kan använda det nån mer gång än bara bröllopet. Så jag får se ut som jag ser ut helt enkelt ;)
Lyckades hitta ett par andra skor också, kors i taket!
Så nu är nog allt färdigt inför lördagens festligheter :)

Fick samtal från Liams lärare när vi var på väg att hämta Lucas på förskolan också. Han hade blivit jättedålig under sista lektionen så han hade gått ut och lagt sig i soffan de har utanför klassrummet.
Hon hade inte träffat honom förrän skoldagen var slut och han var så pass dålig att han inte kunde ta sig hem med taxin. Så det var bara att hämta Lucas lite snabbt och sen upp till skolan för att hämta Liam.
Han låg och halvsov i soffan när jag kom och var riktigt hängig. Ett migränanfall, hittills har han ju inte fått några sådana i skolan utan bara fått dem hemma men nu ville det sig visst inte. Och precis som förra gången så får han feber i samband med det. Skulle ju ta det via skolsköterskan med läkare osv men vi får nog ta det tidigare via vc.
Han är fortfarande riktigt hängig men huvudvärken har lättat, men som det ser ut just nu så blir han hemma imorron. Trist då de skulle ha utedag med en massa skojigheter imorron på skolan. Får hoppas att det "bara" var migränen som spökade nu så han kan gå på torsdag och fredag.


Vi andra har njutit av det härliga vädret hela eftermiddan. Det har hoppats studsmatta, lekts i sandlådan, busats och massor mera. Glass har vi hunnit med att äta också såklart :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0